Peste jumătate dintre cumpărătorii români achiziţionează online de cel puţin trei ori pe lună, în timp ce şase din zece clienţi (62%) aleg plata cu cardul, reiese dintr-o analiză întocmită de Cargus.
Conform datelor Cargus, citate de Agerpres, 30% dintre magazinele online oferă cumpărătorilor posibilitatea de a-şi ridica coletul de la un magazin partener sau dintr-o reţea de lockere. Aceasta pentru ca datele arata ca unul din trei cumpărători preferă ca produsele să fie aduse într-un punct click & collect (magazine partenere de tip Ship&Go şi puncte de tip locker).
Referitor la obiceiurile de cumpărare, aproximativ jumătate dintre consumatori (45%) achiziţionează online produse şi servicii o dată pe lună, iar 55% dintre aceştia cumpără cu o frecvenţă mai mare, chiar şi de zece ori pe lună.
Studiul Cargus arată, totodată, că 62% dintre respondenţi preferă plata cu cardul, iar mai mult de 90% returnează un procent foarte mic dintre produsele achiziţionate (sub 3%).
Potrivit sursei citate, 59% dintre comercianţi oferă cumpărătorilor posibilitatea de a plăti online şi prin Ordin de Plată (OP). În plus, 70% dintre platformele de e-commerce incluse în cercetare menţionează că au o rată de retur mai mică de 3% din totalul produselor vândute într-o lună.
Topul judeţelor în care magazinele online îşi desfăşoară activitatea are pe primul loc regiunea Bucureşti – Ilfov (cu o treime din total), urmată de Cluj, Hunedoara, Braşov, Dolj şi Constanţa.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: