[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Premiera: BCR a fost acreditată de Autoritatea pentru Digitalizarea României pentru procesul video de deschidere a contului 100% online pe platforma George

27 iulie 2022

Banca Comercială Română devine prima instituție financiar-bancară din România, acreditată de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), în baza noilor reglementări legale, pentru procesul video de deschidere a unui cont curent 100% online pe platforma de digital banking George.

Acreditarea ADR certifică faptul că BCR poate oferi, prin George, servicii bancare pentru care identificarea clienților este realizată la distanță folosind mijloace video, cu respectarea noilor prevederi legale în vigoare din România.

„Avizul autorității este valabil pentru procesul de identificare a persoanelor fizice, atât în cazul deschiderii  conturilor curente personale, cât și a conturilor curente pentru întreprinderile mici și mijlocii, indiferent de modalitatea de accesare a platformei, web sau mobil,” potrivit comunicatului.

“Suntem foarte încântați că am reușit să oferim principalului proces din George, cel de deschidere de cont, această recunoaștere oficială din partea Autorității pentru Digitalizarea României. Este o recunoaștere care le conferă clienților noștri o garanție în plus în ceea ce privește siguranța, confidențialitatea și, mai ales, maturitatea platformei noastre, care a fost consolidată și perfecționată permanent, în ultimii 4 ani, de la lansare. Totodată, este rezultatul muncii și dedicării colegilor mei din BCR pentru dezvoltarea continuă a unei platforme de digital banking, ce stă ca reper inclusiv la nivel de grup”, a declarat Dana Dima, vicepreședinte Retail & Private Banking, BCR.

Procesul de deschidere 100% online a unui cont curent George durează aproximativ 10  minute. Acesta începe pe site-ul www.bcr.ro și acoperă câteva repere-cheie în deschiderea unei relații cu banca:

. Introducerea informațiilor personale sau de business, inclusiv cele de contact;

. Verificarea numărului de telefonul furnizat;

. Fotografierea și trimiterea cărții de identitate, cu OCR-izarea datelor (recunoașterea optică a caracterelor);

. Realizarea unei fotografii de profil (tip selfie);

. Compararea automată a datelor biometrice;

. Inițierea unui apel video, prin intermediul platformei, pentru finalizarea procesului de recunoaștere a clientului;

. Semnarea electronică calificată a contractului digital de cont

____________

George este un ecosistem digital, care se transformă și evoluează permanent. Astfel, George a adăugat mai bine de 250 de noi funcționalități de la lansare, în octombrie 2018. În prezent, George are aproximativ 1,5 milioane de utilizatori activi în România, în creștere cu 20% an față de anul trecut.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?