[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

ADR lansează concursul public pentru noul logo al platformei Ghișeul.ro. Castigatorul va primi 3500 euro din partea APERO.

16 noiembrie 2021

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a lansat, in 15 noiembrie, concursul pentru realizarea noului logo al platformei oficiale de plăți online a statului român – Ghișeul.ro. Concursul se va desfășura în perioada 15 noiembrie – 15 decembrie 2021. Propunerea grafică declarată câștigătoare de către juriul concursului va fi premiată cu 3500 de euro, fonduri oferite de Asociația de Plăți Electronice din România (APERO).

Echipa ADR lucrează la o aplicație mobilă și la o versiune 2.0 a platformei web www.ghiseul.ro. Avem nevoie, așadar, de o soluție grafică modernă, relevantă pentru anul 2022 – atât vizual, cât și funcțional. Ne dorim un rebranding al platformei, pornind de la logo ca vector principal în comunicarea vizuală online. Acest rebranding va contribui la crearea unei imagini autentic digitale a Ghișeul.ro și la promovarea platformei.

Având în vedere că Ghișeul.ro este platforma oficială de plăți online a statului român, propunerile grafice vor putea integra simbolistica națională”, a precizat Octavian Oprea, președintele ADR.

Înscrierea la concurs este gratuită. Participanții se pot înscrie în mod individual sau în echipe, formate din maximum trei persoane. Propunerile grafice vor include un logo și un brand toolkit, care va conține regulile de utilizare ale logo-ului, codurile de culoare folosite și simulări de integrare a logo-ului într-o pagină web și într-o aplicație mobilă. Propunerile vor fi transmise prin e-mail, la adresa logo.ghiseul@adr.gov.ro, până la 5 decembrie 2021, ora 23:59.

Condițiile de participare, brief-ul concursului, formularul de înscriere, împreună cu toate specificațiile tehnice ale propunerilor grafice se regăsesc în Regulamentul Concursului, disponibil aici: https://bit.ly/RegulamentNouLogoGhiseulro.

Logo-ul actual al Ghiseul.ro, realizat în anul 2011, a fost conceput într-o perioadă în care computerul era încă perceput ca un potențial adversar, în care teama de tehnologie era amplă în societate. Datele actuale despre utilizarea platformei arată schimbarea radicală a percepției românilor față de tehnologie și modificarea comportamentului online. Din cei peste un milion de vizitatori unici care au accesat platforma în ultimele 6 luni, peste 60% au folosit terminale mobile. De aceea, ADR lucrează deja la o aplicație mobilă și la o nouă interfață grafică pentru platforma web Ghișeul.ro.


Obiectivele noului logo al Ghișeul.ro sunt:

  1. să exprime valorile brandului într-o formă grafică credibilă, puternică și memorabilă
  2. să exprime dorința românilor de a folosi soluții digitale pentru a-și face viața mai ușoară
  3. să contribuie la îmbunătățirea imaginii instituțiilor publice care vor să-și modernizeze serviciile, alegând să se înroleze în platformă și dovedind că sunt interesate de digitalizare
  4. să reflecte statutul actual al platformei – prima soluție informatică a statului român care a ajuns la 1 milion de utilizatori
  5. să poată fi adaptat ușor pentru afișarea în viitoarea aplicație mobilă Ghișeul.ro


Calendarul concursului

15 noiembrie – lansarea concursului pentru un nou logo Ghișeul.ro + publicarea Regulamentului concursului pe site-ul ADR

15 noiembrie – 5 decembrie – transmiterea propunerilor grafice

6 decembrie – 14 decembrie – jurizarea

15 decembrie – anunțarea câștigătorului concursului și publicarea celor mai bune 10 propuneri grafice primite pe canalele social media ale ADR

Premii

Concursul va avea un singur câștigător, care va fi premiat cu 3500 de euro, fonduri puse la dispoziție de către APERO. Doar câștigătorul va avea obligația de a cesiona integral drepturile de autor pentru propunerea grafică. Cele mai bune 10 propuneri vor fi publicate, ulterior jurizării, pe conturile social media ale ADR.

___________

Lansată în 2011, Ghișeul.ro este platforma oficială de plăți online a statului român. Platforma este administrată de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), în parteneriat cu Asociația de Plăți Electronice din România (APERO). Ghișeul.ro este folosită de cetățeni și companii pentru a achita peste 350 de servicii publice oferite de aproape 1000 de instituții și autorități. Sistemul informatic este accesibil non-stop. Platforma Ghișeul.ro se interconectează cu sistemele informatice ale instituțiilor publice partenere pentru a afișa obligațiile de plată ale utilizatorilor. De asemenea, platforma permite plăți fără autentificarea în contul de utilizator pentru o suită de servicii publice și amenzi.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?