Primul card din România prietenos cu mediul este cardul de debit Visa Classic, emis de BT şi produs de IDEMIA. BT şi-a propus ca până în 2022 toate cardurile nou emise să fie eco-friendly.
Cardul este realizat din plastic reciclat şi elemente biodegradabile. Într-o primă etapă vor fi emise în această versiune cardurile noi, iar ulterior vor fi şi cele reemise ca urmare a expirării cardului. Noua variantă păstrează toate funcţionalităţile cardului existent – de la acces la contul curent în lei, la plăţi contactless.
Banca Transilvania a început cu Visa Classic transformarea portofoliului de carduri pentru că este cel mai întâlnit card în rândul clienţilor săi, cu peste 2,9 milioane de carduri în circulaţie. Transformarea acestui portofoliu în unul eco-friendly înseamnă reducerea amprentei de carbon cu 36%. Tot pentru protejarea mediului şi reducerea consumului, BT va înlocui cardurile existente cu variante din plastic reciclat pe măsura expirării, şi nu înainte de acest moment.
Banca şi-a propus ca până în anul 2022 toate cardurile emise să fie eco-friendly, astfel încât până în 2025 aproape întregul portofoliul de carduri BT să fie din plastic reciclat şi elemente biodegradabile. De asemenea, banca va continua să încurajeze folosirea cardurilor digitale prin BT Pay şi alte instrumente alternative de plată. În prezent, 1 din 2 carduri BT sunt inclusiv în format digital, iar trendul este în creştere.
“Ne bucurăm să marcăm o nouă premieră pe piaţă. Prin transformarea cardurilor într-o versiune prietenoasă cu mediul contribuim la reducerea impactului negativ asupra acestuia. Infrastructura şi obiceiurile de plată nu permit deocamdată să avem doar carduri digitale, însă ne bucurăm să avem la Banca Transilvania suportul fizic într-o formă eco-friendly, în perioada de tranziţie spre un mediu 100% digital. Este un pas esenţial pentru noi, ca lider al pieţei cardurilor, în susţinerea implementării economiei circulare, pornind de la cel mai mare portofoliu de carduri, Visa Classic”, declară Oana Ilaş. Director Executiv Retail Products Management & Development, Banca Transilvania.
„IDEMIA este mândră că este un partener pe termen lung al Băncii Transilvania și că îi susține obiectivele de sustenabilitate cu soluțiile noastre GREENPAY, oferind noi produse și servicii mai ecologice, în conformitate cu cererea în creştere a consumatorilor pentru astfel de produse. Migrarea către plasticul reciclat reduce risipa de plastic, economisește energie, limitează consumul de petrol și reduce emisiile de gaze cu efect de seră, pentru a contribui la atenuarea încălzirii globale și la reducerea poluării aerului, care este una dintre cele mai presante probleme ale lumii noastre moderne”, afirmă Tomas Kovarik, Vicepreședinte CEE & CIS, Financial Institutions, IDEMIA.
Soluțiile GREENPAY ale IDEMIA permit folosirea responsabilă a resurselor și vizează reducerea utilizării plasticului din PVC la fabricarea cardurilor, minimizând impactul asupra mediului și poluarea.
BT este liderul pieţei cardurilor din Romania, cu o cotă de piaţă de aproximativ 23%.
____________
Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi principalul finanţator al economiei. Cu o poveste începută în urmă cu aproape 30 de ani, are peste 18% cotă de piaţă, 3,4 milioane de clienţi, 3 linii de business, peste 9.000 de angajaţi, soluţii de online banking şi 500 de sedii în 180 de localităţi. Este singurul brand bancar românesc din Brand Finance Banking 500 (2021).
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: