[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Catalin Maftei, CEO C-Solution (plati.online): „Pentru 10% dintre tranzactiile autorizate avem cel putin inca o incercare de a plati.”

Premium
12 aprilie 2021

Compania C-Solution, care detine procesatorul plati.online, spune ca in primul trimestru din acest an a inregistrat o crestere de aproape 69% a numarului de tranzactii de plati online cu cardul, fata de aceeasi perioada din 2020.

In ianuarie 2020 am avut o crestere de 35% fata de 2019. In ianuarie 2021 cresterea este de 83% fata de ianuarie 2020. In martie 2020 a fost explozia, adica am crescut cu 88% fata de martie 2019, pentru ca a intervenit acel lockdown, iar acum suntem la 50% fata de 2020,” a declarat Catalin Maftei in cadrul emisunii NOCASH de la RadioDA.


Evolutie trimestriala numar tranzactii de plati online cu card
Sursa: C-Solution

In acelasi timp, in contextul introducerii autentificatii mai stricte a clientilor cu doi factori de autentificare (potrivit PSD2), se inregistreaza insa si o crestere a problemelor.

Cresterea nu vine doar cu un numar mai mare de tranzactii autorizate ci si cu un numar mai mare de incercari pana cand sa autorizezi o tranzactie. Din pacate, inregistram si o crestere a tranzactiilor cu eroare la autentificare.”

Maftei spune ca „sunt foarte multi comercianti care au venit si au inceput sa ne intrebe: ce se intampla? De ce avem atat de multe plangeri din partea clientilor ca nu pot plati?

Datele statisticice ale plati.online, privind gradul de tranzactionae din acest an, releva ca pentru 10% din totalul tranzactiilor autorizate exista cel putin inca o incercare de a plati.

Chiar daca nu este liderul pietei de procesare a tranzactiilor de plati online cu cardul, Maftei spune ca aceasta situatie este cu siguranta intalnita la toti procesatorii.

Clientul intra, introduce datele de card, ceva nu functioneaza si dupa aceea trebuie sa reincerce. Dupa ce si-a facut inrolarea cardului, sau a citit, a vazut, a inteles cum se efectueaza plata, toti pasii cum se intampla, a revenit si a facut tranzactia. Pentru 10% din tranzactii este cel putin o tentativa.

Asta se intampla pentru prima tranzactie. Adica este pentru prima oara cand intri si te intalnesti cu sistemul nou. Pentru ca urmatoarele tranzactii nu mai au aceasta problema,” a explicat Maftei.

Chiar daca este o modalitate mai usoara, si mult mai rapida, plata folosind biometria, direct din aplicatia de mobile a bancii, inregistreaza si ea probleme.

In momentul in care am setat toate cerintele aplicatiei bancii emitente putem sa facem o tranzactie online pe browser-ul laptop-ului sau chiar pe telefon iar cand ajungem la partea de autentificare ni se va cere sa validam cererea de aprobare a tranzactiei prin biometrie.

Rog sa cititi cu atentie, pentru ca dupa ce ati facut aceasta operatiune, se afiseaza acolo pe ecran ca trebuie sa va intoarceti in browser-ul in care faceam plata, sau in aplicatia de mobil in care fac plata. Ne-am dori sa fie mult mai prezent si mult mai evidentiat acest mesaj pentru ca, clientii, dupa ce au folosit aplicatia bancii emitente si vad acest mesaj ca tranzactia s-a efectuat cu succes, acolo s-au oprit. Ceea ce nu este ok pentru ca nu au finalizat nimic iar la comerciant nu ajunge nicio tranzactie,” recomanda Maftei.

Asteptarile pentru 2021

Maftei spune ca daca pana acum un an platile online erau ceva „nice to have” – „pentru ca si concurenta are”, acum platile online reprezinta un „must have”.

In acest context, managerul plati.online se asteapta ca ritmul de crestere a tranzactionarii din primul trimestru sa se pastreze la nivelul intregului an.

In 2020 am crescut cu 100%. Pentru 2021 probabil ca o sa fim intr-un interval de 40-50% crestere pana la finalul anului si cu siguranta ma astept sa vad o imbunatatire a experientelor clientilor pe platile online,” estimeaza reprezentantul C-Solution.

Maftei mai spune ca, plecand de la experientele clientului, se doreste o uniformizare a metodelor de autentificare.

Exista un grup de lucru (n.r. in cadrul Asociatiei Romane a Societatilor de Fintech) la care particip, pentru asa numitul PSD3. Un pic mai tehnic decat PSD2. Se discuta despre standardizare, o uniformizare a metodelor de autentificare a clientului si a metodelor de plata. De ce se intampla lucrul acesta? Tocmai din pricina feed-back-ului pe care il avem, datorita importantei pe care o au in momentul de fata platile online, chiar si in activitatea companiilor, pentru ca isi muta cumva prezenta in online.

Emisiunea integral aici:

____________

C-Solution a incheiat anul 2020 cu o cifra de afaceri de 3,5 mil. euro, compania depasind pentru prima oara un milion de livrari – in crestere cu 51% fata de 2019. 

Numarul de comercianti online activi din portofoliul C-Solution a crescut cu 35%, ajungand la 1600. Pentru acestia, valoarea volumelor procesate s-a ridicat in 2020 la aproximativ 1,4 mil. euro.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?