[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Visa isi propune sa aduca in mediul online 50 de milioane de afaceri mici in aceasta perioada cruciala de redresare

1 martie 2021

Obiectivul este de a ajuta opt milioane de afaceri mici din Europa si 50 milioane la nivel global să se adapteze și să beneficieze de comerțul digital.

_________


Visa a anunțat că peste 100 de parteneri din Europa s-au alăturat inițiativei “Where You Shop Matters” pentru a ajuta proprietarii de companii mici să își dezvolte competențele digitale și să își desfășoare în continuare activitatea în beneficiul comunității din care fac parte.

De când s-a lansat programul la jumătatea anului trecut, peste două milioane de afaceri mici din Europa au primit sprijin prin intermediul campaniei. Este o etapă importantă în strategia Visa de a susține opt milioane de întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) din Europa și 50 de milioane la nivel global să intre în mediul online.

În Europa, pandemia Covid-19 continuă să aibă un impact devastator asupra afacerilor mici. Conform unui studiu recent, 65% dintre firmele mici sunt îngrijorate de viitorul afacerii lor[1]. Din cauza restricțiilor și a perioadelor de carantină, afacerile mici își mută din ce în ce mai mult operațiunile online și acceptă plăți digitale. Datele Visa arată că peste 10 țări din Europa au înregistrat o creștere de 20% a vânzărilor online, iar opt din zece tranzacții sunt în prezent contactless.

Câteva dintre initiațivele Visa în direcția digitalizarii afacerilor mici::

. „Tap-to-Phone”, noua soluție Visa care transformă dispozitivele mobile în terminale de plată, ajută mii de companii mici să accepte plăți digitale în România, Italia, Polonia, Turcia, Ucraina și Marea Britanie. În România, soluția Visa este disponibilă prin intermediul parteneriatelor cu Alpha Bank, BCR, CEC Bank și Global Payments.

. în Republica Cehă, Polonia și Slovacia, Visa colaborează cu guvernele pentru a oferi întreprinderilor mici acces gratuit la terminalele de acceptare contactless și la software în primele 12 luni.

. înființarea unei afaceri online poate fi o sarcină descurajantă. Visa lucrează cu platforme digitale și piețe online, astfel încât magazinele mici să-și poată crea o prezență online cu costuri și dificultăți minime. Aceste programe au fost lansate în 15 țări din Europa, sprijinind mii de companii locale.

. Visa și-a extins, de asemenea, platforma digitală globală Abilități practice de business (Practical Business Skills), care oferă resurse educaționale gratuite pentru a ajuta proprietarii de întreprinderi mici și mijlocii să ia decizii în cunoștință de cauză pentru a-și dezvolta afacerea printr-un proces extins de digitalizare.

. Firmele mici apelează, de asemenea, la instrumente bancare digitale pentru a-și gestiona finanțele într-un moment critic pentru afacerea lor. În parteneriat cu bănci și fintech-uri din Europa, Visa are 30 de noi programe de carduri business care ajută firmele mici să-și gestioneze mai bine fluxul de numerar și achizițiile, oferind în același timp acces la instrumente financiare inovatoare.

. Visa și-a extins campania „Where You Shop Matters„, încurajând consumatorii să cumpere de la comercianți locali și să sprijine afacerile mici din comunitățile lor. Exemple de campanii care și-au propus să vină în sprijinul magazinelor locale includ „Susținem Afacerile Mici” (România), campanie inițiată de Beans & Dots Specialty Coffee Shop și start-up-ul românesc Ialoc.ro, Champion Green (Irlanda), Smart SME (Turcia), Fiver Fest (Marea Britanie) și Kaufnebenan week (Germania).

Peste 100 de programe au fost lansate în România și în alte țări, cu sprijinul partenerilor din industrie, printre care Alpha Bank, Akbank, Axerve, Banca Sella, BeeDigital, CEC Bank, banca Co-Operative, Clickandcollection.com, Fiserv, Fruugo, Glovo, iCard- myPOS, Israel Credit Cards, Jyske, Juni, National Bank of Greece, Tyl by NatWest, Nexi, Orderbird, Oma Savings Bank Plc, Payplug, Piraeus Bank, Shopify, SparNord, Swedbank Viva Wallet, WorldLine, Yell. Aceste inițiative au ajutat peste două milioane de firme mici să acceseze instrumentele, competențele și resursele necesare pentru a se adapta, a face comerț online și a satisface cererea consumatorilor pentru plăți digitale.


[1] European SME Research (December 2020)

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?