Clientii pot fi atrasi catre online prin oferirea de suport, siguranta si consultanta in fiecare pas al procesului.
Românii s-au arătat reticenți în a cumpăra o poliță de asigurare în mediul digital, motivele de bază fiind lipsa expertizei unui consultant (28%) și neîncrederea în spațiul online (9%), potrivit studiului “Digitalizarea clienților de asigurări din România”, realizat de Unlock Research în luna noiembrie pentru Uniunea Națională a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România (UNSICAR).
Nevoile românilor în procesul de achiziție a asigurărilor s-au dovedit a fi diverse, potrivit studiului citat. Printre ele se numără atât oferirea celui mai bun raport între costul primei și valoarea asigurată (84%), siguranța unui asigurator de încredere (80%) cât și interacțiunea cu un consultant care să explice detaliile poliței de asigurare (78%). Criteriul esențial îl reprezintă existența unui specialist cu care clientul de asigurări să poată vorbi pentru clarificarea oricărui detaliu, direct sau prin intermediul instrumentelor digitale.
Cele mai cunoscute asigurări sunt cele mai simple și ușor de contractat, unele obligatorii, pe care mulți sunt dispuși să le achiziționeze online, printre ele numărându-se: asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), asigurarea auto (CASCO), asigurarea obligatorie de locuință (PAD) și asigurarea facultativă de locuință.
Asigurările mai complexe sunt mai puțin cunoscute în mediul online, cum ar fi asigurarea de sănătate, asigurarea de viață, asigurarea de studii pentru copii, asigurarea de accidente persoane. În cazul acestora din urmă cei care au participat la studiu au percepția că nu se pot realiza online.
Relevant este că românii sunt din ce in ce mai deschiși sa utilizeze instrumente digitale pentru achiziția unei polițe. Printre principalele avantaje ale contractării unei polițe de asigurare în mod digital sunt rapiditatea procesului (42%), simplitatea (29%) și protecția față de COVID (19%).
Actiunile pe care clientii de asigurari sunt cel mai dispusi sa le faca online sunt mai degraba cele percepute ca fiind fara riscuri majore – informare generala, plata sau operatiuni simple pentru polite deja achizitionate/ discutate cu un consultant. De asemenea, acestia sunt deschisi catre discutarea online cu un consultant.
###
Studiul Unlock a fost realizat în luna noiembrie 2020, pe un eșantion de 600 de persoane din mediul urban, atât bărbați, cât și femei, de peste 18 ani, care au cel puțin un produs de asigurare.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: