„In aceasta perioada, incercam sa ducem toata partea de finantare de la un produs financiar catre o platforma care sa ajute comerciantii nostri sa vanda mai mult. Aici ne concentram acum toate eforturile,” a declarat Laura Vizir, Head of Digital Product Development la TBI Bank, in cadrul prezentarii sustinute la Gala NOCASH. .
TBI Bank a implementat un flux digital de creditare la comercianti care a generat cresterea vanzarilor pentru toti partenerii ce au adoptat noul sistem. „Practic, noul flux este omnichannel si duce clientul din offline in online, nu necesita hartie si semnare de contract in varianta traditionala, timpul de aprobare este de minute pana la secunde, pentru clientii care au mai trecut anterior prin flux. Un lucru foarte “cool” este ca angajatii comerciantilor parteneri au la dispozitie un mobile app prin care pot initia aceste aplicatii de credit pentru clientii lor,” a precizat Vizir.
Denumit generic „anti-queue”, fluxul rezolva problemele legate de timpii de asteptare pentru deservirea clientului, timpul de decizie pentru client si partea de angajati; pentru ca – de cele mai multe ori – comerciantii au angajati dedicati pentru comercializarea produselor lor si nu dispun de personal specializat pe serviciul de finantare.
Cum functioneaza fluxul „anti-queue”
Clientul isi alege un produs din locatia comerciantului partener, se duce catre un angajat al respectivului partener iar acesta initiaza si trimite un link pe adresa de email declarata. Ulterior, clientul continua prin introducerea unei aplicatii de credit in aplicatia generata de TBI Bank, trece prin pasul de identificare – cu unul dintre agentii video ai bancii – si apoi semneaza electronic contractul. Dupa aprobare, clientul isi va primi produsele iar comerciantul va primi banii pentru produsul finantat.
Rezultate din implementare
Vizir a oferit trei exemple de comercianti din domenii diferite si efectele implementarii noului flux de creditare asupra activitatii.
In cazul unui comerciant mare pe partea de mobila – ce avea provocarea mai multor locatii fizice care ar fi trebuit acoperite cu birouri, agenti, persoane dedicate pentru a furniza acest serviciu – implementarea fluxului „anti-queue” a dus la o crestere cu 14% a vanzarilor.
Al doilea exemplu vine din industria medicala, care este in crestere in portofoliul TBI Bank. Aici erau doua probleme majore: comerciantul nu avea o optiune pentru creditarea clientilor, si putea utiliza doar metode de plata pe care clientul le avea deja la indemana, si nu dispunea de personal dedicat care sa ajute clientul in acest proces. Prin urmare, clientul nu putea fi sfatuit in directia finantarii pentru plata serviciilor medicale primite.
„Dupa introducerea “anti-queue” cel mai important beneficiu pe care l-au avut a fost faptul ca le-au crescut vanzarile cu 18% si au vazut clienti pe care nu-i vedeau anterior si acestia si-au permis sa plateasca anumite servicii medicale,” potrivit reprezentantui bancii.
Al treilea exemplu vizeaza un comerciant care realizeaza vanzari prin „telesales”. Aici modul de lucru era printr-un call center centralizat, prin realizarea de aplicatii si procesarea traditionalelor lead-uri. Fluxul folosit de comerciant presupunea intr-adevar o aplicatie de credit insa semnarea contractului de credit se facea prin curier; ceea ce insemna timp foarte ridicat de asteptare, foarte mult operational si un proces greoi in final. Implementarea “anti-queue” a eficientizat acest proces iar aceasta s-a vazut in cresterea vanzarilor cu 21%.
„Acest produs a ajuns sa reprezinte 20% din vanzarile noastre, in momentul de fata, inca cumva creste prin industriile noi introduse. Asta in primul rand. In al doilea rand, un alt “use case” pe care acest produs il are este ca practic poate sa traduca foarte usor un lead intr-o aplicatie de credit cu banca fara o foarte mare implicare din partea comerciantului. In perioada de pandemie i-am vazut utilitatea mai mult ca oricand pentru ca am avut foarte multe solicitari sa activam acest tip de produs pentru comercianti care nu aveau un cos, si posibilitatea clientilor sa plateasca din cosul de produse. El transforma si cumva duce partea de offline in online intr-un mod foarte simplu si utili pentru clienti,” a spus Vizir.
Ce urmeaza
Oficialul bancii spune ca romanii au imbratisat deja aceasta modalitate de a primi un credit online direct in magazinul online, care nu se realizeaza neaparat pe un card de credit.
„In Romania si Bulgaria, am avut peste un milion de aplicatii in 2019 si am finantat aproximativ jumatate dintre ele, pentru ca avem politici de creditare si de risc pe care trebuie sa le respectam. Unele dintre ele au fost credite online direct din magazinele online ale retailerilor, altele au fost imprumuturi pure de consum.”
„Cresterea o vedem de la luna la luna iar in perioada de pandemie am vazut-o chiar mai mult. Vanzarile online au crescut de trei ori si practic cumva au accelerat. Dupa terminarea pandemiei evident ca oamenii s-au intors si catre partea de offline insa trend-ul se mentine ridicat. Credem ca o sa migreze tot mai multa lume catre partea de shopping online iar partea de finantare este un must pentru orice comerciant daca vrea sa le ofere clientilor lor toate facilitatile de plata,” a concluzionat Vizir.
TBI Bank este prezenta astazi in peste 10.000 de locatii ale comerciantilor parteneri in cele doua tari in care isi desfasoara activitatea (Romania si Bulgaria) si in peste 1000 de magazine online ale comerciantilor parteneri.
Mai multe detalii in prezentarea sustinuta de Laura Vizir la Gala NOCASH
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: