Aceasta in condițiile în care doar doi din 10 români care utilizează Internetul în mod regulat au făcut cumpărături online în ultimul an.
În cel mai dificil an pentru comerțul modern, România va reuși să își mențină prima poziție în topul țărilor cu cele mai importante creșteri ale comerțului electronic din toată Uniunea Europeană. Concluzia a fost exprimată de către Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, în cadrul conferinței organizată de către Asociația Română a Magazinelor Online, cu ocazia primei ediții a Zilei naționale a comerțului electronic.
Europa de Est marchează, de altfel, cea mai importantă evoluție de pe continent, de aproximativ 27%, în timp ce România depășește această medie, estimările fiind de creștere cu cel puțin 30% până la finalul anului. Totuși, pentru ca acest avans să poată fi susținut, este nevoie de competențe digitale, în condițiile în care doar doi din 10 români care utilizează Internetul în mod regulat au făcut cumpărături online în ultimul an.
„Comerțul electronic a ținut economia deschisă și în mișcare pe toată perioada pandemiei. Tot mai multe companii, dar și antreprenori, care se bazau exclusiv pe o prezență fizică, au realizat avantajele sectorului online, astfel că au migrat spre acest canal”, spune Florinel Chiș, director executiv al ARMO.
Dezbaterile din cadrul Zilei Comerțului Electronic pot fi urmărite pe site-ul evenimentului, www.ziuaecom.ro, sau pe pagina de Facebook ARMO
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: