[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Deloitte Romania: „mai mult de jumatate dintre jucatori inca nu ofera posibilitatea deschiderii de la distanta a unui pachet de servicii bancare”

30 martie 2020

În cadrul parteneriatului strategic Deloitte-FintechOS, echipa de tehnologie a Deloitte România gestionează procesul de personalizare și de implementare de soluții de transformare digitală bazate pe tehnologia FintechOS.

Un astfel de exemplu este și soluția tehnică a pachetului „Bun Venit!”, pe care CEC Bank a integrat-o cu sistemele proprii lansând astfel, în luna martie, un proiect amplu de digitalizare a produselor și serviciilor oferite clienților din România și de peste hotare. „Bun Venit!” poate fi accesat 100% online și include cont curent, card de debit și acces la serviciul Mobile Banking.

Acest proiect este printre primele finalizate în cadrul parteneriatul strategic dintre Deloitte România și FintechOS, prin care cele două entități oferă instituțiilor financiare soluții de transformare digitală și de automatizare a proceselor de business.

„Accesul la servicii bancare este esențial pentru public și pentru economie. Deschiderea conturilor de la distanță, fără deplasări la ghișeele băncii și fără hârtii este un proiect esențial pentru CEC Bank și poate contribui la creșterea incluziunii financiare, în condițiile în care peste 90% dintre români au acces la internet de pe mobil. Ne bucurăm că, pe lângă serviciile bancare la distanță pe care le aveam deja în portofoliu – Internet Banking, Mobile Banking, servicii prin telefon – acum, le dăm posibilitatea românilor din țară și din diaspora să devină clienți CEC Bank, 100% online”, a declarat Bogdan Neacșu, președinte director general al CEC Bank.

Soluția tehnică folosită permite clienților să parcurgă online toate etapele necesare deschiderii pachetului, care include cont curent, card de debit și serviciul Mobile Banking.

Procesul presupune mai multe niveluri de securitate, printre care verificarea aplicantului, utilizarea unor algoritmi de inteligență artificială pentru recunoașterea datelor și recunoaștere facială, precum și apel video cu angajați ai băncii. Contractul este finalizat cu ajutorul semnăturii electronice calificate, după care banca îl trimite prin e-mail clientului.

Deschiderea contului curent din cadrul pachetului „Bun Venit!” și accesul la Mobile Banking se realizează imediat după finalizarea procesului de înregistrare online, iar cardul este emis și trimis prin poștă la adresa indicată de client.

„În contextul actual, în care mobilitatea oamenilor este limitată pe fondul pandemiei de COVID-19, nevoia de soluții tehnice care să ofere acces digital de la distanță la servicii financiare este mai mare decât oricând. Băncile și asigurătorii din România au făcut progrese admirabile în acest sens, însă, în prezent, mai mult de jumătate dintre jucători încă nu oferă posibilitatea deschiderii de la distanță a unui pachet de servicii bancare, care să includă cont curent, card de debit asociat și mobile banking”, a declarat Vladimir Aninoiu, Director Tehnologie în cadrul practicii de Consultanță a Deloitte România.

„Pentru toate companiile este important, acum, să asigure continuitatea businessului. Noi suntem alături de clienții noștri, 24 de ore din 24, pentru a identifica rapid cele mai potrivite soluții, adaptate la situația actuală, cu impact pe termen lung. Suntem bucuroși să dezvoltăm tehnologia viitorului și să o aducem accelerat în prezent”, a declarat Teodor Blidăruş, CEO FintechOS.

FintechOS oferă instituțiilor financiare din 20 de piețe, de pe patru continente acces la tehnologie de ultimă generație care accelerează transformarea digitală a interacțiunilor cu clienții.

Compania are un portofoliu de clienți global care include companii precum ERSTE, Vienna Insurance Group, Orange, Banca Transilvania, Hyperion Group sau TBI Bank și este susținută de unele dintre cele mai prestigioase fonduri de VC din Europa. Actualmente FintechOS are birouri în Londra, Amsterdam, Viena, Copenhaga și București și urmează să-și extindă operațiunile în Statele Unite și Asia.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?