[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Orange Money pregateste noi lansari de servicii pe plati instant, open banking si segmentul de microcreditare IMM-uri. Compania isi va extinde serviciile si catre clientii care nu sunt abonati Orange.

Premium
19 februarie 2020

Prezent la evenimentul de lansare a optiunii de transfer valutar (in 18 monede), direct din aplicatia Orange Money, Haris Hanif (foto speaker) – CEO-ul companiei, a amintit ca pentru institutia pe care o conduce urmeaza un parcurs („road map”) extrem de aglomerat care va include lansarea serviciului de plati instant, pana la sfarsitul anului, iar dupa 2021 vor fi lansate si servicii de microfinantare a IMM-urilor.

Foarte important, reprezentantul companiei a mai spus ca pana la sfarsitul anului serviciile Orange Money se vor adresa si clientilor care nu sunt abonati ai Orange Romania.

„Vom deveni un jucător de masă pe piață („mass market player”). Serviciile noastre vor fi disponibile și pentru clienții non Orange. Scopul nostru este că până la sfârșitul acestui an sa putem face acest lucru. Calendarul nostru de lansari este destul de aglomerat in acest moment.”, a precizat Haris Hanif.

In constructia ofertei de servicii, compania a inceput prin a lansa in 2017 aplicatia de wallet, a urmat inrolarea complet digitala si codurile IBAN pe lei in 2018, pentru din luna martie a anului 2019 sa lanseze si cardurile de debit, virtuale si fizice si platile NFC (prin intermediul aplicatiei Orange Pay – disponibila utilizatorilor de Android, FitBit Pay, Garmin Pay si Apple Pay, pentru utilizatorii de iOS).

Anul 2020 va veni cu noi servicii, precum platile instant, dar si cu o promovare mai agresiva a ofertei Money Orange

Ca urmare a acestui proces gradual de lansare servicii, Orange Money a avut o crestere de 40% a numarului de clienti in 2019 in vreme ce numarul de tranzactii a crescut de opt ori.

„Mult mai important pentru noi este cresterea bazei active de clienti, ca urmare a dezvoltarii tuturor acestor funtionalitati si produse noi, cu 258% in 2019. Mai mult, ca urmare a implementaii fluxului de online boarding, un flux 100% digital pentru clientii Orange care au un abonament cu noi, am observat ca acestia au o rata de activare de trei ori mai mare decat toti ceilalti clienti.”, a declarat Serban Negrescu, Head of Product Management la Orange Money.

Orange Money a incheiat anul 2019 cu 179.000 de utilizatori.

Adoptia acestor servicii este considerata a fi una „rapida” astfel incat 40% dintre clientii cu carduri active si-au inrolat instrumentul de plata direct in aplicatiile NFC, atat pentru Android prin Orange Pay, Fitbit Pay si Garmin Pay dar si at si iOS prin Apple Pay.

„Mai mult, 95% dintre tranzactiile „face to face” la terminalele POS sunt facute contactless, „mult peste media pietei”. De asemenea, una din doua tranzactii face to face la POS sunt facute prin NFC, utilizand aplicatiile Orange Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay si Apple Pay.”, a adaugat Negrescu.

Tranzactiile cele mai frecvente utilizate de catre clientii Orange Money sunt reprezentate de tranzactiile cu carduri, care la sfarsitul anului trecut reprezentau 50% din total tranzactii efectuate cu instrumentele Orange Money.

22% dintre tranzactiile realizate de clientii Orane Money reprezinta top-up direct in aplicatie folosind un alt card sau mai multe carduri bancare pe care clientul le poate salva in aplicatie pentru top-up-uri contextuale pentru a transfera banicatre alti clienti sau pentru a plati facturi.

11% dintre tranzactiile de anul trecut este esantionul reprezentat de platile de facturi, pentru toate cele 70 de companii de utilitati din ecosistemul Orange Money. Din totalul tranzactiilor de plati facturi, 65% reprezinta plata facturilor catre Orange dar si reincarcarea cartelelor prepay.

Ce urmeaza?

„Da vom lansa instant payments, este in road map-ul nostru. Singura intrebare este cand? Cele mai mai sanse sunt ca pe parcursul acestui an. Credem ca este un diferentiator chiar daca sunt doar patru banci in acest moment (n.r. BT, CEC Bank, BCR si Libra Internet Bank).”, a declarat Mircea Spinei, Head of Transactions and Payments la Orange Money.

„Legat de open banking ne gandim nu doar la account agregation, avem inca doua produse pe road map iar termenul de lansare este pana la sfarsitul acestui an.”, a adaugat Spinei.

Pe termen mediu, compania se va lansa si in activitatea de finantare a IMM-urilor.

„Este greu să promitem ca vom lansa pentru anul următor (n.r. serviciul de creditare companii). Face parte din planurile noastre, dar pentru că sunt atât de multe care trebuie livrate între 2020 și 2021, nu vă pot spune cu siguranță cand anume.”, a precizat Haris Hanif.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?