[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Kaspersky – Procentul de utilizatori vizati de o tentativa de phishing in Romania a fost mai mic decat media globala, de 7,7%

12 februarie 2020

Cu ocazia Zilei Siguranței pe Internet, cercetătorii Kaspersky au analizat riscurile tipice de confidențialitate și atacurile cibernetice cu care se confruntă utilizatorii de produse Kaspersky.

De exemplu, una dintre cele mai utilizate tehnici – phishing-ul – se bazează adesea pe greșelile neintenționate ale oamenilor și exploatează emoțiile umane. Raportul special Kaspersky arată că tehnologiile anti-phishing au împiedicat cel puțin un atac de phishing pe 15% dintre computerele utilizatorilor Kaspersky. Procentul de utilizatori vizați de o tentativă de phishing în România a fost mai mic decât media globală, de 7,7%.

Un alt vector de atac popular, care a devenit din ce în ce mai des întâlnit, este cel al programelor care fură parole. În 2019, s-a înregistrat o creștere cu 72% a numărului de utilizatori (în total două milioane) afectați de programele malware concepute să colecteze datele digitale. În România, numărul celor afectați a fost de 16.035. Aceste programe, denumite și hoți de parole, se infiltrează în browsere și fură parolele stocate, ceea ce duce la accesarea și atacarea datelor private ale utilizatorilor prin intermediul conturilor online, fără permisiunea lor.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?