Revolut, fintech-ul britanic cu peste 960.000 de utilizatori în România, a anunțat că românii au cheltuit peste 95 de milioane de euro în decembrie 2019. Suma este de aproape cinci ori mai mare față de cea cheltuită cu Revolut în aceeași perioadă a anului 2018, respectiv 19,2 milioane de euro.
Românii și-au folosit cardul Revolut pentru o gamă variată de cheltuieli. În perioada sărbătorilor de iarnă, cei mai mulți bani au fost cheltuiți pe cumpărături – peste 21 de milioane de euro.
Cei care au ales să mănânce la restaurant au cheltuit în total peste 13 milioane de euro, în timp ce 8,4 milioane de euro au fost cheltuiți pe alimente. Distracția a fost o altă categorie pe care românii au cheltuit mult, ajungându-se la un total de peste 7 milioane de euro.
În ceea ce privește comercianții preferați, aceștia au fost Uber, Carrefour, Lagardère Travel Retail și Apple.com, iar cele mai multe plăți au fost realizate offline (87%).
În comparație cu 2018, când 10.782 de români și-au folosit cardul în călătorii, în decembrie 2019, numărul celor care au plătit cu Revolut în timp ce erau în afara țării a crescut la 58.695. Cele mai populare destinații au fost Ungaria (13.542 vizitatori), Marea Britanie (11.311 vizitatori), Austria (10.090 vizitatori) și Germania (8.892 vizitatori).
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: