PayU România, liderul pieței de plăți online, estimează că Black Friday își va continua trendul ascendent, iar „ediția de anul acesta va aduce o creștere cu 25% a valorii tranzacțiilor online comparativ cu anul trecut, ajungând la peste 360 milioane de lei”, potrivit unui comunicat. În același timp, estimările arată că valoarea totală a cumpărăturilor online, inclusiv achitate cu numerar la livrare, va înregistra o creștere similară.
„De la an la an, tot mai mulți români văd că este mai simplu, mai sigur și mai rapid să cumpere și să plătească online. Ne așteptăm ca întreaga valoare a tranzacțiilor să crească cu 20% și să ajungă la 1,2 miliarde de lei, incluzând atât pe cele achitate online, cât și cumpărăturile cu numerar la livrare”, a declarat Marius Costin, Country Manager PayU România.
Valorea medie a coșului de cumpărături reprezintă un indicator relevant al unui eveniment de e-commerce tot mai matur. Anul acesta, estimările arată că va înregistra o ușoară scădere de 4% față de anul trecut, ajungând la 650 Lei.
Comportamentul românilor în ceea ce privește plățile online
Plata cu un singur click va avea și anul acesta o pondere semnificativă pe 15 noiembrie, urmând ca 70% dintre plățile online să fie efectuate cu un singur click, conform estimărilor PayU România.
În același timp, 40% din valoarea totală a tranzacțiilor procesate vor proveni din plățile cu un card în rate fără dobândă. Valoarea medie a coșului de cumpărături plătit cu un astfel de card este, în medie, cu 50% mai mare decât coșul mediu de cumpărături obișnuit.
„Edițiile anterioare de Black Friday ne-au arătat că românii se pregătesc în avans pentru cel mai important eveniment de shopping al anului. Aceștia verifică fiecare categorie de produse de care sunt interesați și își pregătesc lista de cumpărături, în timp ce își înregistrează cardurile în sistemul comercianților, pentru plăți rapide și sigure, efectuate cu un singur click. De exemplu, eMAG a anunțat că peste 1 milion de persoane și-au înregistrat deja cardurile în aplicația eMAG, pentru a putea plăti cu un singur click”, a adaugat Marius Costin.
Interes pentru tranzactiile transfrontaliere
Anul trecut, aproximativ 10% din totalul plăților online de Black Friday au fost tranzacții efectuate cu un card emis într-o altă țară. În timp ce persoane din țări exotice precum Australia, Japonia, Coreea de Sud sau Singapore au cumpărat produse de la magazinele online românești care au avut promoții de Black Friday, Ungaria și Regatul Unit vor rămâne și anul acesta în topul țărilor de unde vor fi efectuate cele mai multe plăți online.
„Comerțul electronic transfrontalier este principala tendință pe o piață digitală fără frontiere, iar Black Friday confirmă în fiecare an acest lucru. Cumpărători din toată lumea cumpără din România și tot mai mulți români își extind căutarea pentru produsele preferate și pe platformele din afara țării.”, a încheiat Marius Costin.
Printre retailerii din portofoliul PayU care vor participa la ediția Black Friday de anul acesta se numără: eMAG, FashionDays, PC Garage, Altex, Elefant, Flanco, Jysk, Kika, Vivre, F64, iStyle.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: