[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Unul din patru dintre clientii noi ai BCR prefera sa isi deschida un cont bancar 100% online. Jumatate dintre clientii digitali ai bancii folosesc platforma George.

31 octombrie 2019

In comunicatul de anuntare a rezultatelor financiare pe primele noua luni din acest an, BCR precizeaza ca Platforma George a ajuns la 660.000 de utilizatori, atât pentru persoane fizice, cât și pentru microîntreprinderi. Banca raporta 600.000 de utilizatori, la finele primului semestru din acest an, si 450.000 de utilizatori activi la finele primului trimestru din 2019, în creștere cu 30% față de trimestrul IV al anului 2018 .

Cel mai recent numar al utilizatorilor BCR de servicii digitale este de 1,4 mil., publicat de banca dupa rezultatele activitatii din primul trimestru pe 2019. Asadar, aproximativ jumatate dintre clientii bancii pe servicii digitale folosesc platorma George.


De asemenea, banca mai spune ca peste 25% dintre clienții noi ai BCR preferă să își deschidă un cont bancar 100% online. 

Alte rezultate, financiare

BCR a înregistrat un profit net de 348,8 milioane de lei (73,6 milioane de euro) în primele nouă luni din 2019, în scădere cu 65,6% față de profitul net de 1.015,2 milioane de lei (218,2 milioane de euro) din aceeași perioadă a anului trecut, ca urmare a constituirii unui provizion excepțional în al doilea trimestru din 2019, legat de activitatea BCR Banca pentru Locuințe.

Rezultatul operațional a crescut cu 7,8% la 1.317,4 milioane de lei (278 milioane de euro)  de la 1.222,4 milioane de lei (262,8 milioane de euro) în primele nouă luni din 2018, susținut de veniturile operaționale mai mari și în pofida unei contribuția mai mari în 2019 la fondul de garantare a depozitelor bancare.

Venitul net din dobânzi a crescut în mod semnificativ cu 11,1%, până la 1.683 milioane de lei (355,2 milioane de euro), de la 1.515,1 milioane de lei (325,7 milioane de euro) în primele nouă luni din 2018, pe fondul unui mediu cu rate ale dobânzilor mai mari, cât și de creșterea creditelor și depozitelor clienților.

Venitul net din comisioane a crescut cu 9,1%, ajungând la 578,9 milioane de lei (122,2 milioane de euro), de la 530,4 milioane de lei (114 milioane de euro) în primele nouă luni din 2018, mai ales ca urmare a unor venituri mai mari din comisioane generate din asigurări, precum și din tranzacții valutare și investiții în obligațiuni ale clienților persoane fizice.  

Rezultatul net din tranzacționare a scăzut cu 22,9%, până la 251,1 milioane de lei (53 milioane de euro),de la 325,8 milioanede lei (70 millione de euro) în primele nouă luni din 2018.

Venitul operațional a crescut cu 6,3% până la 2.587,4 milioane de lei (546 milioane de euro)  de la 2.434,7 milioane de lei (523,4 milioane de euro) în primele nouă luni din 2018, determinat în principal de veniturile nete din dobânzi înregistrate pe fondul unui mediu cu rate ale dobânzilor mai mari, cât și de creșterea creditelor și depozitelor clienților.

Cheltuielile administrative generale în primele nouă luni din 2019 au înregistrat valoarea de 1.270 milioane de lei (268 milioane de euro), în creștere cu 4,8% față de 1.212,3 milioane de lei (260,6 milioane de euro) în primele nouă luni din 2018, mai ales ca urmare a contribuției anuale mai mari în anul 2019 la fondul de garantare a depozitelor.

Astfel, raportul cost-venituri a fost de 49,1% în primele nouă luni din 2019, față de 49,8% în primele nouă luni din 2018.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?