Peste 50% dintre români preferă să-și plătească facturile de utilități în numerar, potrivit celui mai recent studiu realizat de PayPoint România.
7 din 10 respondenți își plătesc facturile de utilități personal, achitând cel puțin o factură prin sistemul electronic PayPoint iar 30% dintre românii care a folosit un sistem de plată electronic în ultimele 3 luni asociază spontan dispozitivul electronic utilizat cu PayPoint.
90% dintre consumatorii PayPoint își plătesc facturile la electricitate prin sistemul de plată asistată, facturile la telecomunicații în proporție de 84%, la gaz în proporție de 55% și la apă în proporție de 50%.
Plățile prin ATM sau Roboțel sunt printre cel mai puțin preferate de români, doar 20% dintre aceștia folosind aceste metode. 5 din 10 români au folosit plata asistată, 4 din 10 români au făcut plata online și 3 din 10 români au plătit direct furnizorului în ultimele 3 luni.
Atunci când primesc salariul, 20% dintre respondenți au declarat că retrag toată suma din cont și efectuează plăți în numerar, în timp ce 49% dintre români retrag doar o parte din sumă cu care efectuează plățile în numerar. 5% dintre români nu-și primesc salariul pe card, în timp ce 27% fac plăți doar cu cardul.
Marea majoritate a românilor, 90% dintre aceștia, sunt de părere că cel mai important criteriu de luat în calcul atunci când efectuează plăți este securitatea tranzacției, urmat de lipsa comisioanelor, rapiditatea operării tranzacției și timpul scurt de așteptare.
Studiul Paypoint România a fost efectuat în luna mai 2019, pe un eșantion de 1.005 români cu vârste între 18 și 65 de ani, din mediul rural și urban, aparținând tuturor categoriile sociale și financiare.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: