În urma negocierilor purtate cu băncile, 252 de români au găsit o soluție în primele nouă luni ale anului pentru problemele pe care le aveau, prin intermediul CSALB, față de 25 în aceeași perioadă din 2017. În 90% din cazuri, consumatorii și băncile s-au împăcat.
„Numărul românilor care au apelat la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) a crescut cu 140% în primele nouă luni, față de perioada similară a anului trecut, până la 1.580. Dintre aceștia, 862 de consumatori au depus la CSALB cereri conforme. Numărul cererilor este de 3,2 ori mai mare față de perioada similară a anului trecut.”, potrivit comunicatului de presa.
„După primele nouă luni, am reușit să înregistrăm câteva rezultate notabile: am trecut de pragul de 400 de dosare constituite și 250 de dosare soluționate, ceea ce demonstrează o creștere certă a activității CSALB și, implicit, un grad de conștientizare și de interes tot mai mari, la nivelul cetățeanului, în ceea ce privește soluționarea pe cale amiabilă a conflictelor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.
Din totalul dosarelor soluționate în primele nouă luni, 90% au fost încheiate cu hotărâre, adică soluția propusă de conciliator a fost acceptată de ambele părți și doar 10% prin încheiere, adică cel puțin una dintre părți nu a acceptat soluția propusă. Restul dosarelor constituite se află în faza de analiză. Acest lucru arată și că instituţiile de credit încep să devină mai deschise, pe măsură ce încep să înţeleagă beneficiile concilierii.
Spre exemplu, în luna iunie, un consumator din Dolj a cerut băncii micșorarea ratei lunare și a perioadei de rambursare. A obținut ștergerea integrală a datoriei de 20.000 Euro și închiderea creditului.
Aplicația online CSALB, metoda preferată de depunere a dosarelor
Trimestrul al treilea a fost unul dintre cele mai bune pentru CSALB, înregistrându-se o creștere de 34% a numărului de dosare soluționate, evoluție influențată și de lansarea, în luna iulie, a aplicației online prin care consumatorii pot transmite cererile către CSALB în mod facil, gratuit și ușor de urmărit. Doar în ultima săptămână din septembrie au fost înregistrate 30 cereri conforme, dintre care 20 au fost formulate prin intermediul aplicației.
De altfel, din numărul total de cereri conforme primite în perioada ianuarie-septembrie (862), un număr de 134 cereri au fost formulate prin intermediul aplicației de pe site-ul Centrului. Aplicația lansată de CSALB permite încărcarea tuturor documentelor scanate direct pe site-ul instituției, ceea ce reduce timpul de procesare la aproximativ o oră, față de o zi, prin mijloace clasice.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: