8 ianuarie, 2013 – RomCard se asteapta ca in 2013 sa proceseze peste 5 milioane de tranzactii, de comert electronic cu plata online prin card bancar, volumul urmand sa se apropie de 290 mil. Euro. Aceasta inseamna ca media saptamanala a tranzactiilor va depasi pentru prima oara pragul de 100.000.
Comertul electronic cu plata online prin RomCard, principalul payment gateway din Romania, a crescut in 2012 cu 38% fata de 2011, din punt de vedere al volumelor tranzactionate, ajungand la valoarea de 220 de milioane euro si cu 51% dupa gradul de tranzactionare, compania procesand 4,1 milioane de tranzactii. Dintre acestea, in sistemul PayU au fost inregistrate tranzactii in valoare de 176,4 milioane euro.
In ceea ce priveste valoarea medie a tranzactiilor, aceasta a cunoscut o scadere de 8% de la 58 euro la 53 de euro, conform RomCard.
“Dinamica tranzactiilor in 2012 a fost interesanta. Scaderea valorii cosului mediu se datoreaza in primul rand cresterii cu 60% a numarului de tranzactii in lei, care au, in mod normal, o valoare mai mica. Acest lucru arata, in primul rand, o diversificare a ofertei de produse si o evolutia pozitiva pe majoritatea segmentelor de piata. Totodata a crescut gradul de adoptie a metodelor online de plata in randul consumatorilor. Vedem aceasta tendinta mentinandu-se si in cursul acestui an, la finalul caruia estimam sa ajungem la un volum de 286 milioane de euro, corespunzator unui numar de peste 5 milioane de tranzactii”, precizeaza Marin Mitroi, Director General RomCard (foto).
Si din tranzactiile inregistrate in sistemul PayU reiese acelasi proces de diversificare si, in acelasi timp, de consolidare a pietei. Astfel, pe de o parte, numarul de clienti noi care au implementat solutia integrata PayU a crescut cu 92% fata de 2011, domeniile de activitate variind de la operatori telecom la asiguratori, fonduri de investitii, ONG-uri, accesorii auto, fashion, suplimente nutritive etc.
Pe de alta parte, cresterea inregistrata pe toate segmentele de activitate demonstreaza o industrie tot mai puternica si mai stabila. Segmentele care au cunoscut cea mai buna evolutie raportat la numarul de tranzactii, conform datelor PayU au fost fashion (+ 486%), donatii (+111%), servicii (+54%) si flori (+51%).
Conform valorii medii a comenzilor, romanii sunt dispusi sa aloce bugete mai mari cand vine vorba de pachete turistice si bilete de avion (809 RON), software (744 RON), IT&C (541 RON), jucarii (340 RON), donatii (334 RON) si fashion (240 RON), acestea fiind domeniile cu cel mai mare cos mediu de cumparaturi.
“Pentru prima data, vorbim de o repartizare aproape uniforma a tranzactiilor pe parcursului anului. Daca pana acum, ianuarie era luna cea mai slaba iar mai si octombrie cele mai bune, in 2012 diferentele de la o luna la alta au fost mici si, practic, nu mai vorbim despre cea mai buna luna a anului. Acest proces de uniformizare demonstreaza ca activam intr-o industrie stabila si puternica care va continua sa creasca frumos”, explica Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU Romania (foto).
Potrivit reprezentantilor PayU, in 2013 piata va fi influentata de trei factori principali: intrarea unor noi jucatori importanti in industrie, consolidarea afacerilor comerciantilor activi atat ca urmare a imbunatatirii calitatii serviciilor cat si a campaniilor de marketing implementate, precum si diversificarea metodelor de plata.
In cursul anului trecut, PayU Romania a introdus Pay by Click si Pay on Time – plata cu 1 click, respectiv plata automata, precum si serviciul de mobile payments. Pentru acest an, compania anunta dezvoltarea unor produse de plata in rate sau prin internet banking.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: