6 decembrie, 2012 – La patru ani de la emiterea primului sau card pentru persoane fizice pe piata romaneasca, dupa ce a ajuns la un portofoliu de aproximativ 80.000 de carduri, dintre care peste 75% sunt carduri de credit, Citibank Romania ia in calcul vanzarea business-ului de retail si concentrarea pe segmentul corporate. Pana atunci, banca va continua sa emita carduri catre populatie.
Citigroup a anuntat in New York o serie de actiuni de natura sa reduca cheltuielile si sa eficientizeze compania. Aceasta repozitionare la nivel global include cateva piete in care banca isi va restrange in mod semnificativ operatiunile de retail.
„Pentru Romania, Citi a luat decizia strategica de a se concentra pe segmentul dedicat persoanelor juridice valorificand reteaua globala pentru a oferi clientilor excelenta in servicii. Astfel, ca parte a repozitionarii globale anuntate astazi, vor fi luate in considerare alternative strategice, inclusiv o posibila vanzare.”, se arata in comunicatul de presa.
Citibank Romania considera ca, in actualul context economic, nu va putea sa atinga, suficient de repede, dimensiunea si profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, se apreciaza ca este mai eficient ca Citi sa isi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din Romania, segment pe care banca este puternica. In perioada urmatoare nu vor exista modificari in ceea ce priveste felul in care Citibank Romania isi deserveste clientii persoane fizice si in felul in care conduce operatiunile locale de retail.
„Dorim sa subliniem faptul ca aceasta decizie nu va influenta angajamentul bancii fata de Romania, unde avem o prezenta inca din 1996. In viitor, Citibank Romania va continua sa isi dezvolte operatiunile destinate clientiilor companii mari, institutii financiare si intreprinderi mici si mijlocii.” potrivit aceluiasi comunicat.
Prima repozitionare a bancii pe piata romaneasca – dinspre corporate catre retail – a inceput inca dinante de criza, in a doua jumatate a lui 2008, in urma succesului pe care Citi l-a inregistrat prin divizia de credite de nevoi personale. Considerentele strategice la acea data fiind „orientarea catre client si realizarea faptului ca un model de business single-product nu este sustenabil pe termen lung”, dupa cum declara portalului smark.ro, Madalina Dubiczki – directorul de marketing al Citibank Romania. La acel moment s-a considerat ca infrastructura existenta este o baza de pornire potrivita pentru extinderea ofertei de produse si servicii. Orientarea si catre persoane fizice a vizat insa, de la inceput, un segment restrans de clienti: angajati in companii mari, liber profesionisti si intreprinzatori privati cu venituri medii si mari.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: