Dotarea magazinelor cu case de marcat cu jurnal electronic este pusă sub semnul întrebării după ce Ministerul Finanţelor a pus în dezbatere publică un act normativ privind amânarea termenelor cu trei luni respective 1 septembrie în cazul contribuabililor mari şi mijlocii şi respectiv 1 noiembrie pentru cei mici.
Dacă actul normativ va fi aprobat, aceasta ar fi a cincea amânare a introducerii caselor de marcat electronice din ultimii patru ani. Miza este un control mai ridicat al contribuabililor, care vor avea obligaţia ca până la data de 20 a lunii să raporteze Fiscului anumite date, cum ar fi cele din bonul fiscal sau informaţii referitoare la pornirea sau oprirea aparatului de marcat.
„Termenele care au fost date nu erau realiste oricum, este greu să dotezi sute de mii de comercianţi cu astfel de case de marcat. Amânarea este o măsură binevenită, însă majoritatea comercianţilor se vor relaxa când vor auzi că se va amâna dotarea cu case de marcat electronice”, a spus Velin Ganev (foto), preşedintele Asociaţiei Distribuitorilor de Aparate de Marcat Electronice Fiscale din România (ADAMEF) şi director general adjunct şi acţionar în cadrul Danubius Exim, furnizor de case de marcat şi POS-uri.
Ganev considera că noul termen lansat de Ministerul de Finanţe pentru intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă (ordonanţa 28/1999), poate să nu fie termenul final.
Sursa: ZF
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: