Următoarea mare piaţă care va fi transformată de comerţul online este cea auto, care se ridică la circa 3 mld. euro în România, pe măsură ce tot mai mulţi dealeri vor lansa oferte online şi vor veni cu noi servicii precum livratul automobilului direct la uşa clientului.
Anii care vor urma vor aduce o creştere exponenţială pe măsură ce marii jucători precum Automobile Bavaria, Porsche România sau chiar Automobile Dacia discută tot mai intens subiectul şi vor lansa sau chiar au lansat deja astfel de servicii online.
Spre exemplu, pe această nouă piaţă, a comerţului online cu automobile, calitatea fotografiilor din prezentarea automobilului, service-ul care pregăteşte de vânzare maşini second-hand, dar şi cât de des este actualizat site-ul pe care sunt prezentate acestea reprezintă „cheia succesului“ pe o piaţă auto extrem de competitivă precum Germania, explică George Dorobanţu, CEO al Grupului Automobile Bavaria, care supervizează atât activitatea din România, cât şi pe cea din Germania.
„În Germania 60-70% din vânzările de rulate pe care le facem sunt vânzări online în care nici măcar nu interacţionezi cu clientul final. Totul se comunică online, se plăteşte online, iar maşina i se livrează acasă. Vânzările vor merge inclusiv către online şi tot mai puţin către mediul tradiţional, unde clientul vine în showroom. Pentru dealerul din Germania vânzătorul reprezintă numai 15-20% din vânzări“, explică George Dorobanţu.
In luna decembrie a anului trecut, Dacia a prezentat o ofertă exclusiv online pentru noul Duster, prin care clientul achita online avansul, după care încheia achiziţia la ce dealer dorea. În acest context, Hakim Boutehra, directorul general al Renault Commercial Roumanie, compania care vinde în România mărcile Dacia, Renault şi Nissan, declara într-un interviu acordat ZF faptul că ia în calcul extinderea numărului modelelor vândute ca oferte online.
Sursa: ZF
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: