ING România lansează primul credit de nevoi personale online, ce poate fi obținut printr-un proces complet online în doar 15 minute. Produsul va fi disponibil treptat, în următoarele două săptămâni, pentru cei aproape 1,3 milioane de clienți activi ING, prin Home’Bank. Clienții care accesează noul produs ING beneficiază de aceleași condiții ca în cazul creditelor de nevoi personale contractate în agenții: aceleași costuri și valoare maximă împrumutată (90.000 de lei), fără documente suplimentare.
Creditul instant online de nevoi personale poate fi contractat datorită protocolului de lucru cu ANAF și a semnăturii electronice certificate, care înlocuiește semnătura fizică, având aceeași valoare legală. În procesul de a obține creditul, clientul ING solicită emiterea unui certificat digital de către InfoCERT SPA Italy, prin intermediul Home’Bank, pe care îl va folosi pentru a semna termenii și condițiile creditului.
InfoCERT SPA Italy este cea mai mare autoritate de certificare din Europa, colaborează cu Comisia Europeană și sprijină companiile să inoveze modul de a interacționa cu clienții și procesele operaționale, prin soluții digitale. Obținerea semnăturii electronice certificate este gratuită pentru clienții ING și se realizează instantaneu.
„Mă bucură faptul că în ING România am găsit o soluție pentru a oferi credite de nevoi personale instant și online, iar clienții noștri pot de acum experimenta cum este să obțină acest credit într-un mediu online de la un capăt la altul al operațiunii. (…) In ultimii doi ani am lansat mai multe produse și servicii disponibile în Home’Bank, care fac bankingul mai ușor sau, mai degrabă, transformă internet banking-ul într-o aplicație mai cuprinzătoare.
Prin aplicație clienții pot realiza diverse operațiuni bancare precum transferuri de bani, deschiderea depozitelor sau conturilor de economii sau pot cumpăra fonduri mutuale pe care le verifică în timp real. Pe de altă parte, clientii au beneficii conexe care le permit să își cumpere vinieta, să reîncarce creditul de pe telefonul mobil, să își centralizeze cardurile de client fidel de la diverși comercianți în aplicația Fidelity Card din Home’Bank sau pot beneficia de reduceri în ING Bazar”, declară Daniel Llano Manibardo, Head of Retail ING Romania.
Aceleași condiții de acordare a împrumuturilor online și offline
Etapele de obținere a unui credit instant online includ completarea datelor cu caracter personal de către client, obținerea instantanee a semnăturii electronice calificate, verificarea solvabilității clientului la ANAF și Biroul de Credit, semnarea electronică a documentelor de împrumut, după care suma aprobată este transferată în contul curent al clientului. Toată documentația este trimisă pe adresa lui de e-mail atașată contului. Întregul proces de acordare durează aproximativ 15 minute.
Pentru a îndeplini criteriile de eligibilitate, clientul trebuie să aibă cel puțin 18 ani, să fi fost angajat timp de cel puțin un an și cel puțin 6 luni la actualul angajator, să aibă venituri stabile (salariu sau pensie) raportate la ANAF, de minim 1.000 de Lei.
Costurile de acordare a împrumuturilor de nevoi personale instant online sunt aceleași ca și în cazul celor contractate la sediile ING. Pentru a obține un credit de nevoi personale la ING, online sau în sediu, clientul trebuie să achite o taxă de analiză de 200 de lei, iar dobânda anuală aferentă creditului variază între 8,25% și 11,95%. Aceasta este determinată de veniturile clientului încasate în contul său ING, de alegerea asigurării și de valoarea împrumutului. Pentru obținerea semnăturii electronice calificate, ING nu percepe costuri suplimentare.
Cât de digitalizați sunt consumatorii români
Gradul de conectivitate la Internet a înregistrat o creştere de 11% în ultimii doi ani în gospodării, până la 72%, faţă de media europeană de 85%.
Românii sunt utilizatori avizi de social media, dar mai puțin entuziaști când vine vorba de internet banking. Cu toate acestea, tendințele indică un mare potențial: în ultimii doi ani, piața de e-commerce s-a dublat, 80% din tineri (cu vârsta cuprinsă între 16 și 34 de ani) au accesat Internetul de pe dispozitivele mobile, iar abilitățile digitale sunt în creștere.
ING Romania apreciaza ca „penetrarea banking-ului online a obținut o rată incredibilă de creștere”, mai ales de pe dispozitivele mobile – de exemplu, numărul de accesări ale conturilor de internet banking de pe smartphone a crescut cu 214%, de la 40,6 milioane de autentificări, la 87 de milioane, în intervalul 2015 – 2016. Numărul de tranzacții realizate de pe mobil, în aceeași perioadă, a crescut cu 207%, de la 6 milioane de tranzacții, la 12,7 milioane.
În cazul ING, la finalul primului semestru din acest an, peste 700.000 de clienți au folosit Home’Bank și s-au autentificat de 35 de milioane de ori, în 63% din cazuri, de pe telefoanele mobile. În primul semestru din 2017, clienții ING au realizat peste 10,4 milioane de tranzacții din aplicație, cu 26% mai mult decât în perioada similară a din 2016.
Analizând comportamentul clienților ING, este evident că aceștia preferă canalele de comunicare online în relația cu banca: 95% dintre aceștia aleg să interacționeze cu ING online și doar 5% aleg unitățile sau call center. Numărul de interacțiuni și solicitări de la clienți via dispozitive mobile s-a dublat, în ultimul an.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: