30 aprilie, 2012 – In cursul anului 2011, Raiffeisen Bank a inregistrat cea mai mare crestere a portofoliului de carduri (+160.000), Unicredit si-a marit cel mai mult reteaua de acceptare a cardurilor la comercianti (peste 3.400 de POS-uri si aproape 4.000 de noi contracte semnate cu comerciantii, inclusiv cei online), insa BCR a castigat titlul de Banca Anului in piata cardurilor, fiind lider la trei dintre cei sase principali indicatori de evaluare. Astfel, BCR a inregistrat cea mai mare crestere a numarului de conturi, a retelei de ATM si a numarului de servicii si produse lansate pe piata intr-un singur an.
Practic, in cei 11 ani de cand se organizeaza Gala NOCASH, este pentru prima oara cand o banca ocupa primul loc la acest capitol cu un numar atat de mare de lansari: sapte servicii si produse, extrem de variate, de la emiterea de carduri si pana la o noua platforma de internet banking optimizata pentru telefoane mobile sau serviciul de direct debit pentru clientii corporate.
In materie de corporate, BCR a reusit sa puna in circulatie si cele mai multe carduri de business, 33.000 numai in 2011, fiind lider si la aceasta categorie, pentru al doilea an consecutiv. Prezenta la ceremonia de decernare, doamna Ahu Atay (foto), director executiv directia carduri BCR, a declarat ca banca nu si-a spus inca ultimul cuvant in materie de retail si va continua sa surprinda pozitiv piata in continuare.
Tot pe baza datelor statistice furnizate de emitenti, cele mai bune performante in materie de vanzari si grad de utilizare, pentru anul 2011, se prezinta dupa cum urmeaza:
. Visa Electron – Banca Transilvania – cel mai vandut card de debit (338.946 carduri) |
. MasterCard Standard – Raiffeisen – cel mai vandut card de credit (94.414 carduri) |
. Maestro BRD este cel mai utilizat card bancar cu 43,75 milioane tranzactii in valoare de 13,52 mld. RON |
. Visa Electron ING este cardul de cumparaturi al anului, cu cele mai multe tranzactii de plata la comercianti (14.74 mil. tranzactii si un volum de 1.951,2 mld. RON) |
De asemenea, tot pe baza de date statistice a fost desemnat si emitentul cu cele mai active carduri proprii. Castigator a fost Unicredit Tiriac Bank, care a inregistrat in 2011 o medie de 35 tranzactii per card si un rulaj mediu per card de 13.000 RON.
Primaria din Targu Mures a obtinut doua premii pentru „Cea mai buna campanie de promovare a platilor fara numerar” si „Cea mai buna colectare online a taxelor si impozitelor”. Aceasta institutie publica a fost singura care in 2011 a distribuit credentialele (user si parola) catre contribuabil. In urma campaniei s-a reusit distribuirea credentialelor la peste 50% din totalul contribuabilor din Targu Mures iar rezultatele s-au vazut imediat. Din totalul celor 9.554 de conturi de contribuabil care au fost activate pe platforma www.ghiseul.ro in perioada 30 martie 2011 – 27 martie 2012 (prin schimbarea parolei initiale), la nivel national, de catre toate institutiile publice inrolate, aproximativ jumatate dintre activarile de cont (47%) au fost efectuate in municipiul Targu-Mures. Mai mult, in primul trimestru din acest an, contribuabilii din Targu Mures au efectuat aproximativ 1.000 de tranzactii de plati online taxe si impozite, folosind cardul bancar si platforma www.ghiseul.ro. Cifra reprezinta jumatate din performanta obtinuta cumulat de primariile din Arad, Baia-Mare si Oradea, desi sistemele de plati online prin card ale acestor primarii au o vechime de peste trei ani (in Targu-Mures credentialele au fost distribuite abia in octombrie 2011).
In cadrul galei s-au mai decernat „Premiul NOCASH pentru intreaga cariera”, fiind acordat domnului Marin Mitroi – director general RomCard, „Partenerul Anului” a fost decernat MCSI, pentru relansarea platformei www.ghiseul.ro, in vreme ce „Premiera Anului” si „Pionierat in Industria Cardurilor” au fost castigate de RATB (pentru eliminarea biletelor pe suport hartie) si respectiv BRD (pentru solutia de ticketing, ce foloseste tehnologia contactless). Ultimele trei categorii de premii (Partenerul, Premiera si Pionierat) au fost acordate pe baza a 32 de voturi exprimate de reprezentantii industriei platilor fara numerar: emitenti, scheme de plata, procesatori de card, integratori de comert electronic, furnizori de infrastructura si aplicatii, autoritati de reglementare.
Premiul Jurnalistul Anului, pentru activitatea editoriala depusa in 2011, a fost castigat de Vasile Coman. Juriul a fost format din trei companii de PR: Premium Communication, Grayling si Total PR; primele doua avand clienti schemele internationale de plata (MasterCard si respectiv Visa) iar cea de-a treia reprezinta compania Netopia-mobilpay, integrator si platforma de tranzactionare in comert elctronic.
Indicatori – BCR | 2010 | 2011 | Crestere |
Carduri | 1.930.012 | 2.004.727 | 74.715 |
Conturi | 1.803.200 | 1.947.704 | 144.504 |
ATM-uri | 2.266 | 2.396 | 130 |
POS-uri | 16.637 | 17.823 | 1.186 |
Contracte comercianti | 7345 | 6.542 | – |
Servicii si produse lansate | . cardul Zambet – card de debit contactless si aplicatie de transport
. cardul de credit Powercard Visa contactless si aplicatie de transport . cardul Powercard Gold – card de credit in lei pentru persoane fizice . platforma de internet banking optimizată pentru telefoane mobile . direct debit pentru clientii corporate . acceptarea cardurilor Diners la ATM . programul de plata in rate egale fara dobanda la POS-urile BCR |
Ajunsa la a XI-a editie, Gala NOCASH – dedicata recunoasterii liderilor din industria platilor fara numerar – este cel mai important eveniment anual al industriei. Anul acesta evenimentul a fost organizat in 23 aprilie la Teatrul Excelsior din Bucuresti. La editia din acest an au participat peste 130 de persoane, reprezentanti ai emitentilor, schemelor internationale de plata, furnizorilor de infrastructura, procesatorilor de card, integratorilor de comert electronic, BNR, MCSI precum si din partea altor institutii de “outsourcing” pentru industria platilor fara numerar.
Multumim pertenerilor fara de care acest eveniment nu s-ar putea organiza:
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: