Jucătorii mari din retailul online, care au o poziţie „dominantă“ şi resurse financiare „generoase“, vând în pierdere telefoanele mobile pentru a atrage pe site-uri clienţii, punând astfel în pericol existenţa companiilor din retailul clasic care nu îşi permit să „ţină pasul cu pierderile“, astfel că autoritatea de concurenţă ar trebui să se sesizeze şi să analizeze ce se întâmplă pe piaţă, susţine, într-o intervenţie de o duritate fără precedent, Dan Ştefănescu, CEO şi proprietar al Gersim Impex, cel mai mare distribuitor de telefoane mobile şi tablete din România.
„Problema majoră este că, datorită poziţiei dominante şi resurselor financiare generoase de care dispun, unii comercianţi îşi permit să afişeze pierderi de zeci de milioane de euro la fiecare final de an, iar celorlalţi jucători, care nu îşi permit să ţină pasul cu pierderile, le rămân doar câteva variante: fie vând celor mari, fie dispar de pe piaţă şi/sau se reprofilează pe produse de nişă“, a acuzat Ştefănescu, într-un interviu pentru ZF.
„Sunt surprins de lipsa de reacţie a jucătorilor mici din online. Sunt bucuros că jucătorii mari, inclusiv operatorii de telefonie mobilă, încep să simtă competiţia neloială care vine din online şi sunt deranjaţi, pentru că poate astfel vor reacţiona.”, a mai declarat Stefanescu.
Aceste declaratii vin in contextul in care evolutia afacerii Gersim Impex de pana in 2014, il indreptatea pe proprietarul ei sa afirme ca „potrivit estimarilor, in urmatorii cinci ani, Gersim Impex ar putea ajunge la un rulaj de un miliard de euro”. Afirmatia este si acum pe site-ul companiei. In realitate, afacerea a cam batut pasul pe loc in ultimii doi ani.
Fondata in 2002, compania Gersim Impex este in momentul de fata cel mai mare distribuitor de terminale GSM de pe piata locala. Compania, care are contracte de distributie cu jucatori precum Samsung, Lenovo, LG, Sony si Alcatel, a crescut spectaculos in ultimii ani odata cu explozia achizitiei de smartphone-uri si tablete. Parteneriatul cu Samsung, care a devenit noul lider pe piata locala de mobile, in locul gigantului Nokia, a contribuit simtitor la cresterea companiei.
Afacerea companiei a crescut in sase ani de 14 ori, de la 13 mil. euro, in 2008, la aroape 185 mil. euro in 2014. In 2015 s-a inregstrat insa o contractie la 168 mil euro, pentru a reveni pe crestere in 2016, cand a inregistrat afaceri de 191 mil. euro, pe fondul creşterii valorice de 20% a pieţei de terminale. Compania vinde telefoane atât către operatorii de telecom cât şi către retaileri, inclusiv din rândul celor mai mici.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: