[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Studiu: topul activitatilor pe internet depinde de terminalul folosit – in toate cazurile insa, online banking este peste online shopping

13 septembrie 2016

Un studiu realizat de Starcom MediaVest, care a avut drept scop investigharea comportamentului in online al romanilor adulti din mediul urban, in perioada sezonului estival, a relevat faptul ca principalele 17 activitati/motive pentru care este accesat internetul difera semnificativ in functie de terminalul folosit.

Astfel, romanii acceseaza internetul folosind PC/Desktop mai degraba pentru a paria online (63%) decat pentru online banking (61%). Cand folosesc laptop-ul, comportamentul este la polul opus, gambling-ul fiind mult in urma (49% – ultima din clasament) utilizarii serviciilor de internet banking (63%).

Principalul terminal folosit pentru accesarea internetului in vederea efectuarii unor cumparaturi ramane laptopul (57%), urmat de PC/desktop (43%), mobil (33%) si tableta (10%).

grafic Starcom - ponderea platilor online pe PC si laptop

Datele studiului mai arata ca online shopping-ul se face mai degraba de acasa sau de la birou, si nu din miscare, folosind un telefon sau o tableta. De altfel, tableta este cel mai putin folosit terminal cu care se acceseaza internetul atat pentru a face cumparaturi online cat si pentru a accesa platformele de internet banking.

Foarte interesant este si faptul ca, indiferent de terminalul folosit, romanii acceseaza internetul mai mult pentru a face online banking si mai putin pentru online shopping. De remarcat ca de pe mobil, este cea mai mica diferenta: 38% pentru online banking si 33% pentru online shopping.

In acest context, pentru un plus de incredere care sa conduca la dezvoltarea comertului electronic, poate ca este de analizat posibilitatea ca bancile sa permita clientilor lor sa efectuze cumparaturi online direct din platformele de internet banking.

grafic Starcom - ponderea platilor online pe telefon si tableta

In materie de cumparaturi online, imbracamintea si accesoriile reprezinta principala categorie, urmata de electronice si produsele de ingrijire corporala. De retinut faptul ca statisticile privind booking-ul online pentru vacantele de vara arata ca doar trei din 10 romani fac acest lucru. Aici poate ca este si cel mai mare potential avand in vedere ca peste 90% dintre biletele de avion se platesc online.

grafic Starcom - categorii de cumparaturi online la romani

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?