Lansarea unor produse inovative ca PostCollect sau transferul de bani online au influenţat pozitiv cifra de afaceri a Postei Romane. Pe de altă parte, lipsa investiţiilor în tehnologie a afectat segmente precum încasarea de facturi, care au influentat negativ veniturile.
Compania Naţională Poşta Română a înregistrat, în primele şase luni din 2016, un profit brut de 19,6 milioane de lei (4,4 milioane de euro), în creştere cu 5% faţă de perioada similară a anului trecut. Rezultatul net s-a ridicat, în acelaşi interval, la 15,8 milioane de lei (3,5 milioane de euro), în creştere cu 2,5% faţă de primele şase luni din 2015.
În intervalul de referinţă, s-au înregistrat creşteri la majoritatea categoriilor de venituri. Astfel, veniturile din colete au crescut cu 17,8% faţă de primele şase luni ale anului trecut, iar cele din serviciul Confirmare de primire (AR) – cu 11%. Serviciul Express (PrioriPost) a crescut cu 10,7%, iar veniturile din poşta de scrisori au înregistrat un avans de aproape 7%.
Pe de altă parte, „migrarea clienţilor spre plata facturilor prin bănci sau prin alte mijloace electronice a influenţat uşor indicatorul final. Astfel, veniturile totale s-au diminuat cu 0,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, până la 562 milioane de lei (faţă de 564 milioane de lei în primele şase luni din 2015).”, se arata in comunicatul institutiei.
„În condiţiile unor resurse financiare limitate şi a unei concurenţe în creştere, Poşta Română a reuşit să securizeze veniturile pe principalele categorii de servicii. Lansarea unor produse inovative ca PostCollect, transferul de bani online sau îmbunătăţirea modalităţilor de furnizare a serviciilor pe segmentul de coletărie au influenţat pozitiv cifra de afaceri a companiei. Pe de altă parte, lipsa investiţiilor în tehnologie, cheltuielile fără cap şi risipa din trecut au afectat segmente precum încasarea de facturi. Nu ne mai permitem ca tot profitul obţinut să meargă spre plata datoriilor istorice. Orice disponibilitate financiară a companiei trebuie canalizată spre investiţii corect fundamentate, care să asigure un profit sigur şi consistent pentru operatorul naţional de servicii poştale”, a declarat Alexandru Petrescu, Directorul General al Poştei Române.
Sursa: www.posta-romana.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: