[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Operatorii economici au termen 1 noiembrie 2017 pentru achizitionarea caselor de marcat cu jurnal electronic (proiect)

13 iulie 2016

Ministerul Finanțelor Publice continuă procesul de transparență și propune schimbarea caselor de marcat vechi cu aparate de generație nouă, echipate cu jurnal electronic. Astfel, Operatorii economici trebuie să își schimbe vechile case de marcat cu unele cu jurnal electronic, etapizat, până la 1 noiembrie 2017, pentru a putea transmite date fiscale în regim online către sistemul informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), care urmează să fie implementat în 2018.

„Măsurile propuse de către Ministerul Finanțelor Publice, prin modificarea Ordonanței de urgență nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, au creat premisele înlocuirii treptate a aparatelor de marcat electronice fiscale echipate cu role jurnal pe suport de hârtie, cu aparate de generație nouă, echipate cu jurnal electronic. Scopul este acela de a putea transmite date fiscale în regim online către sistemul informatic al ANAF.”, potrivit comunicatului de presa al Ministerului Finantelor Publice.

Pentru ca activitatea operatorilor economici să nu fie perturbată, aceştia urmează să se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale etapizat, până la data de 1 noiembrie 2017.

Măsurile vin in sprijinul debirocratizării, urmăresc reducerea evaziunii fiscale, precum și creșterea nivelului de fiscalizare și o îmbunătățire a execuției veniturilor bugetare.

Principalele modificări propuse sunt:
• Stabilirea condițiilor tehnice pe care trebuie să le îndeplinească aparatele de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, pentru a putea fi supuse autorizării;
• Implementarea Registrului național de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județe și în București;
• Eliminarea obligaţiei contribuabilului de a solicita şi obţine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscală, în vederea obţinerii autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale, documentul urmând a fi solicitat de către direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Finanţelor Publice cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific;
• Majorarea termenul de valabilitate a autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale de la 2 respectiv 3 ani în prezent, la 5 ani;
• Introducerea prevederilor privind conectarea la distanță a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu jurnal electronic, în vederea transmiterii datelor fiscale către sistemul informatic al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?