[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

75% dintre clientii bancilor prefera sa mearga in continuare in sucursale – nu si tinerii

30 iunie 2016

Marea majoritate a clienţilor băncilor, respectiv un procent de 73-75%, preferă să meargă în continuare în sucursale şi nu au optat până acum pentru o colaborare cu banca în regim digital, a declarat in cadrul ZF Bankers Anca Rarau, director executiv marketing in BCR.

„Doar 10% din cei care folosesc internetul folosesc şi serviciile de online banking. Poate este vorba de încredere, de obişnuinţa de a lucra cu banca în regim digital. Este foarte important să transformăm treptat sucursalele în puncte de consiliere şi discuţii de calitate cu clienţii, nu neapărat în zone de lucru cu cash-ul.”, a mai precizat oficialul BCR.

Acesta a mai adaugat ca se observă o schimbare a comportamentelor clienţilor de la an la an, care se informeaza tot mai mult.

„Dacă înainte ceea ce îţi dădea banca era un dat, acum lumea vine şi întreabă, se documentează. Clienţii sunt mai inteligenţi. Ei pun acele întrebări care le lămuresc lor dacă soluţia este la tine sau la altcineva.”

Cu toate acestea, Rarau crede ca „băncile trebuie să se uite mai mult şi mai au de lucrat pe componenta de educaţie financiară”.

Anca Nuta director marketing, UniCredit Bank spune ca „generaţia nouă nu mai vrea să facă lucrurile la fel ca părinţii, tinerii nu vor să vină la bancă, aşa că vor căuta alte alternative financiare”.

In acest context, companiile merg mult pe zona de analiză a comportamentului consumatorului, după ce big data nu a dat rezultatele dorite. „Ei vin, ne spun cam ce vor şi noi trebuie să mergem spre ei. Dacă nu te duci acolo unde este conversaţia şi stai doar în spatele calculatorului şi analizezi date, pierzi.”, crede Nuta.

Oamenii de marketing ai bancilor vad amenintarea care vine din partea companiilor nebancare, atat pe zona de creditare cat si pe cea de plati, insa raman relativ relaxati intrucat cred ca partea de corporate le va ramane lor. „Băncile pot veni spre companii cu contul curent, contul de salarii şi pot lua astfel mai mulţi clienţi.”, a declarat Nuta.

„Companiile mari de afară oferă tot mai mult canale alternative de plăţi pentru clienţi. De exemplu Apple, Google, Facebook. Noi dăm credite din banii deponenţilor, în timp ce Facebook, Google vor da credit din banii lor. Ei stau pe foarte mulţi bani.”, a spus reprezentantul Unicredit.

Sergiu Mircea, director marketing Banca Transilvania, confirma concurenta in crestere din partea companiilor non-bancare insa domeniul predilect in care aceasta se manifesta este mai degraba in zona de plati si mai putin pe cea de creditare.

„Lucrurile se schimbă în materie de marketing bancar, însă nevoile clienţilor rămân aceleaşi. Un trend care are impact şi asupra activităţii de marketing este digitalizarea. Vedem tot mai multe fintech-uri care vin în special pe partea de plăţi, dar mai puţin pe partea de creditare.”, a declarat acesta.

Sursa: www.zf.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?