Numărul antreprenorilor care vor să reducă semnificativ costurile, prin încredințarea proceselor operaționale și logistice unui tert (e-fulfiller) creste constant iar asta se vede in volumele de business pe zona de e-fulfillment. Astfel, în 2015, piața locală de profil a ajuns la 10 milioane de euro, urmând să se dubleze anul acesta, potrivit Frisbo, primul furnizor de servicii complete de e-fulfillment din România.
”Deși, în urmă cu doi ani, România nu era obișnuită cu conceptul de e-fulfillment, acum start-up-urile și magazinele medii din e-commerce-ul autohton au început să ia în calcul tot mai mult externalizarea proceselor operaționale și logistice, care asigură reducerea costurilor cu până la 50%. În țara noastră au început să apară, în ultimul an, soluții de e-fulfillment care asigură parțial anumite servicii pe care noi le punem la dispoziție. Din start am stabilit ca Frisbo să fie o soluție completă de e-fulfillment care să ofere depozitare, pick&pack, factură, AVB și call center”, declară Bogdan Colceriu, CEO Frisbo.
În 2015, prima platformă de e-fulfillment din România, activă pe piață din februarie 2014, a înregistrat un rulaj de marfă de 2 milioane de euro, dublu față de valoarea raportată în anul anterior. Cele mai accesate servicii Frisbo în cursul anului trecut au fost depozitarea și pick&pack-ul, iar circa 30% dintre clienți au optat și pentru call-center.
”Recent au început să apeleze la noi comercianții care fac dropship pentru alte magazine online, aceștia având nevoie de un proces rapid și simplu incluzând strict depozitare, pregătire de documente, ambalare și livrare. Acum avem discuții și cu antreprenori din regiune, inclusiv din Polonia, o țară obișnuită cu acest concept, care vor să vândă produse aici prin e-fulfillment”, spune Bogdan Colceriu.
Un magazin autohton care procesează zeci de comenzi pe zi, plătește, în total, pentru externalizarea în regim de e-fulfillment, câteva sute de euro. Chiar și când numărul comenzilor se ridică la câteva sute pe zi, costul nu depășește 1.000 de euro pe lună, conform CEO-ului Frisbo. În schimb, costurile sunt semnificativ mai mari în afara țării, cu cel puțin 50% peste costurile din România.
Chiar dacă tarifele pentru e-fulfillment sunt mult mai mici în țara noastră, numărul retailer-ilor online care externalizează procesele operaționale și logistice este încă destul de redus față de cel înregistrat în străinătate, unde circa o treime din piața de e-commerce lucrează în regim e-fulfillment, potrivit datelor Frisbo.
Frisbo este prima platformă de e-fulfillment de pe piața locală, lansată la începutul lui 2014 de Okian, unul dintre principalii comercianți de carte din România, cu o investiție de 500.000 de euro.
E-fulfillment este serviciul prin care un operator preia tot procesul de onorare a comenzilor în numele unui magazin online, de la depozitare, la preluare de comenzi, împachetare și livrare sau chiar gestionare website, bazându-se pe sisteme cloud de gestiune, raportare și urmărire a comenzilor. Cu sediul central în Brașov, Frisbo deține o infrastructură de 1.400 de metri pătrați.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: