DPD Romania, companie de curierat aflata in top 3, se așteaptă ca piața locală de curierat să se situeze în jurul valorii de 420 de milioane euro, în 2016, față de 370 de milioane euro, nivel estimat pentru anul anterior.
”Piața s-a maturizat şi s-a tehnologizat foarte mult în ultimii ani, tocmai pentru a acoperi cât mai bine nevoile e-commerce-ului. Tendințele pentru 2016 vor fi trasate tot de comerțul electronic, care își va menține ritmul de creștere, cu tot mai mulți jucători, inclusiv internaționali, care, cel mai probabil, vor intra în România în anii următori”, declară Lucian Aldescu (foto), CEO-ului DPD România.
În opinia sa, și în 2016, e-commerce-ul va fi principalul motor de creștere al pieței de curierat.
Volumul livrărilor efectuate în 2015 de DPD România, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de coletărie și curierat expres, a crescut cu 33% față de anul precedent, în timp ce business-ul companiei s-a majorat cu cca. 23%. Pe fondul investițiilor în extinderea capacității logistice, a evoluției comerțului electronic, dar și a noului serviciu de livrare de paleți, DPD România anticipează pentru acest an creșterea livrărilor cu 35% și a cifrei de afaceri cu 30%, comparativ cu 2015.
Având în vedere evoluția pozitivă a livrărilor, și cifra de afaceri a companiei s-a majorat cu peste 23% față de 2014, depășind pragul de 20,5 milioane de euro, în 2015.
Topul zonelor din care s-au trimis în 2015 cele mai multe colete în țară este condus de regiunea București-Ilfov, cu 50% din total, urmată de județul Cluj, cu aproximativ 10%, Timiş, Iași și Arges.
”DPD are o vastă paletă de clienți, astfel încât putem spune că românii au primit sau expediat produse din toate industriile, preponderente fiind cele de fashion, home&deco, jucării, cărți, beauty, sau mâncare pentru animale. Ponderea livrărilor la nivelul întregului an a fost una echilibrată, 50% dintre colete au fost trimise de jucători din sectorul B2B și 50% de segmentul B2C”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.
În ceea ce privește livrările internaționale realizate de curierii DPD anul trecut, majoritatea lor a plecat din zonele București-Ilfov, Cluj, Timiș, Iași și Brașov, către Germania, Marea Britanie, Italia și Ungaria. Și topul românilor care au primit colete din afara țării este condus tot de bucureșteni, ilfoveni, clujeni și timișoreni, urmați de constănțeni și ieșeni. Cele mai multe colete au venit în România din Germania, UK, Italia, respectiv Ungaria.
Trendul de creștere pe segmentul livrărilor înregistrate de DPD România s-a menținut și în ianuarie 2016, când numărul coletelor expediate de companie a crescut cu o treime față de prima lună din 2015. Din totalul coletelor trimise de români, 80% au fost pe plan intern, 15% export și 5% import.
Obiectivul DPD România în acest an vizează un avans al cifrei de afaceri cu 30% și o creștere a volumului cu 35% față de 2015. Principalele motoare de creștere vor fi, în proporție de peste 50%, e-commerce-ul, investițiile în zona de depozitare, manipulare și livrare, dar și PalletOne, noul serviciu de livrare paleți în regim de curierat, destinat companiilor care activează în zona de FMCG, printing, papetărie, home&deco și auto.
Despre DPD
DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. În România, DPD se află în top 3 companii de curierat. Cu o echipă de peste 600 de angajați și francizori și având acces la o rețea europeană de 16.000 de sedii Pickup, DPD România livrează anual 7 milioane de colete.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: