Daca in 2011 doar 45% din populatia Romaniei era familiarizata cu domeniul bancar, in 2014 procentul a crescut la 61%. Trendul de crestere a procentului populatiei bancarizate este mult mai accelerat in Romania decat in cazul tarilor din Europa Centrala si de Est, dar nivelul de bancarizare al populatiei este cu mult sub media altor state europene.
„De ce? Pentru ca suntem in mediul rural, pentru ca nu ne-am ocupat foarte mult de educatia financiara a tinerilor si pentru ca ne-am concentrat mai mult pe cum sa facem produse si servicii, dar mai putin cui sa le adresam”, este de parere Dana Demetrian (foto), vicepresedinte Retail&Private Banking in cadrul BCR .
In 2015 fost emise 35.000 de carduri City Card, cu anumite facilitati si reduceri pentru populatia tanara, iar pentru 2016 banca isi propune alte programe destinate tinerilor si populatiei din mediul rural pentru cresterea gradului de bancarizare.
De asemenea, in contextul in care digitalizarea continua sa capete amploare, agentiile bancare standard, contrar asteptarilor, nu vor disparea. 73% dintre romani prefera sa aiba contact doar prin agentia bancara, prin urmare investitiile in unitatile bancare vor creste. In schimb, investitiile vor merge spre un nou model de agentie, un model digitalizat, care va oferi servicii si produse bancare complexe.
BCR a investit peste 42 milioane de lei in reteaua de unitati in acest an, iar pentru 2016 preconizeaza investitii de 100 milioane de lei intr-un nou concept de unitati cu modele noi de servire.
Sursa: wall-street.ro
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: