14 martie, 2010 – Procentul tentativelor de frauda inregistrate in 2010 in magazinele online care folosesc solutia ePayment a fost de 0.2%, in scadere cu 50% faţa de 2009. Cu toate acestea, sistemul antifrauda ePayment a protejat magazinele online si clientii acestora de pierderi de aproape 900.000 EUR.
Cele mai multe tentative au fost efectuate cu carduri emise in SUA, 30%, urmate la distanta de carduri emise in Romania, 17% si Italia, 10%. In ceea ce priveste locatia persoanelor care au incercat sa utilizeze cardul in mod fraudulos, 32% s-au aflat pe teritoriul Romaniei, 23% in SUA, 7% in Italia si 6% in Marea Britanie.
Conform statisticilor oferite de departamentul de Risc al GECAD ePayment, principalele tipuri de afaceri online vizate in 2010 au fost site-urile care ofera reincarcare electronica pentru telefoanele mobile, avand un procent de 28.9% din numarul total al tentativelor de frauda, urmate de turism, cu un total de 22% si de serviciile de telecomunicatii, altele decat cele de reincarcare, cu un procent de 10,7%. In ceea ce priveste eTail-ul, desi nu se numara printre domeniile cu cele mai multe tentative de frauda, datorita valorii mari a produselor, ocupa locul doi, dupa turism, in ceea ce priveste volumul pierderilor evitate prin aplicarea filtrelor ePayment.
In timp ce rata tentativelor de frauda a scazut, numarul dosarelor de frauda in care GECAD ePayment a colaborat cu DIICOT (Directia de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism) si BCCO (Biroul de Combatere a Crimei Organizate) a crescut de la 9 la 15, principalele orase in care s-au efectuat investigatii fiind Bucuresti, Constanţa, Tg. Mures, Toplita, Alba Iulia, Alexandria si Brasov.
Raportata la volumul tranzactionat, rata tentativelor de frauda in sistemul ePayment a fost de 1,6% in 2007 si de 0,8% in 2008.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: