[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Incepe migrarea catre plati cu carduri contactless a celor 100.000 de vendomate din Romania

5 noiembrie 2015

Prima implementare este in reteaua O’Fresh, care numara 600 de terminale din segmentul de snack-uri si bauturi reci ce vor fi migrate treptat astfel incat sa permita plati contactless pana la sfarsitul lui 2016. Compania detine si 200 de automate cu bauturi cale, care insa nu vor face obiectul acestei migrari, cel putin deocamdata. MasterCard anunta ca a inregistrat deja parteneriate cu lideri ai pietei de distributie automata pentru implementarea, in premiera nationala, a noii solutii de plata.

In cazul parteneriatului cu Vending Zone, care opereaza vendomatele sub marca O’Fresh, MasterCard spune ca plata cu carduri contactless a inregistrat rezultate peste asteptari inca de la prima iesire in piata, „30% dintre consumatori optand pentru aceasta metoda de plata”, potrivit comunicatului de presa.


Aceste rezultate  pot fi judecate si din perspectiva locatiei in care s-a desfasurat testarea consumatorului. Astfel, trebuie tinut cont de faptul ca solutia a fost promovata in premiera la expozitia Internet & Mobile World 2015, iar cei care au vizitat-o  au un anumit profil, foarte inclinat spre tehnologie, multi dintre ei fiind „early adopters”. Din aceasta perspectiva, procentul de 30% pare surprinzator de mic.

„Plata cu cardul a fost in ultimii ani o solicitare frecventa in piata de vending, estimata la aproximativ 100.000 de automate, astfel ca Vending Zone, beneficiind de sprijinul si de expertiza MasterCard, a decis implementarea solutiei de plata MasterCard contactless.”, potrivit comunicatului.

Gabriel Ghita, Head of New Business CEE, MasterCard Europe, a declarat: “Suntem placut suprinşi de rezultatele obtinute la debutul implementarii tehnologiei MasterCard contactless in piata de distributie automata, in premiera nationala. Consumatorii au confirmat necesitatea diversificarii solutiilor de plata disponibile in comertul modern, iar gradul de acceptare al platilor contactless inca de la prima iesire in piata, cu 3 consumatori din 10 alegand sa plateasca contactless, valideaza aceasta metoda ca fiind simpla, rapida si eficienta.”

 ”Suntem foarte optimisti ca urmare a primelor rezultate obtinute prin implementarea noii solutii de plata, cu 30% dintre consumatori optand pentru plata cu cardul direct la vendomat la prima iesire in piata. O’Fresh acorda o importanta semnificativa efectului pe care il are tehnologia asupra comertului modern, si ne bucuram sa putem furniza consumatorilor o gama variata de modalitati de plata,” a comentat Mihai Ungureanu, Director General O’Fresh.

Vending Zone, care are o flota de circa 600 automate in segmentul de snack-uri si bauturi reci, va dota gradual reteaua de vendomate cu terminale de acceptare a platilor contactless, finalizarea instalarilor fiind programata pana la sfarsitul anului viitor.

MasterCard a introdus plata contactless la marii retaileri, in transportul public sau la casele de bilete si punctele de food&bar ale celor mai mari festivale culturale din tara. Campaniile si initiativele MasterCard au sustinut accelerarea implementarii tehnologiei contactless la POS-uri, aceasta inregistrand o crestere de 330% in prima jumatate a anului 2015, prin comparatie cu aceeasi perioada a anului 2014, potrivit datelor furnizate de comercianti.

Operationala de la inceputul anului 2008, O’Fresh a ajuns, in prezent, sa administreze o retea de 800 de distribuitoare automate amplasate atat in Bucuresti, cat si in tara. O’Fresh pune la dispozitia clientilor sai o gama variata de produse: sandwich-uri, gustari sarate si dulci, bauturi racoritoare si bauturi calde.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?