Compania Dante International, care administreaza eMag, cel mai mare retailer online local, a inregistrat anul trecut pierderi nete de 58,3 mil. lei (13,1 mil. euro), de 8 ori mai mari decat in anul anterior, si o cifra de afaceri de 1,246 mld. lei (280,5 mil. euro), in crestere cu 50% fata de anul precedent, conform datelor de la Registrul Comertului, citate de ZF.
Numarul mediu de angajati al retailerului a crescut cu 439 de persoane, la 1.015, conform aceleiasi surse. In 2013 numarul mediu de angajati al eMag a fost de 576.
Potrivit datelor de la Ministerul Finanțelor Publice, pierderea eMag in 2013 a fost de 6.969.880 lei la o cifra de afaceri neta de 831.139.729.
In cursul anului trecut, eMag a facut o serie de cheltuieli pentru extindere si promovare, de la participarea la campionatul national de raliuri, introducerea de noi categorii de produse (precum auto, home & deco, sport si activitati in aer liber) si pana la deschiderea primului magazin eMAG dedicat categoriei de produse pentru copii, bebelusi si jucarii: eMAG Baby.
De asemenea, Emag a inregistrat si o pierdere evaluata la 1.16 mil. Lei (260.000 Euro – la cursul mediu din noiembrie 2014) cu ocazia unei erori de Black Friday care a facut ca 730 de produse sa se vanda la preturi cuprinse intre 1 leu si 8 lei. Compania a onorat insa comenzile, lucru apreciat de piata. Se poate spune ca eMag a investit acesti bani intr-o campanie de imagine, compania fiind prezenta – pe acest subiect – in toate publicatiile si mediile de comunicare.
Cele mai multe resurse sunt inghitite insa de procesul de extindere internationala. Dupa preluarea site-ului Agito in Polonia, in februarie 2014, compania s-a concentrat pe reusita din aceasta tara. De asemenea, compania a investit mult in 2014, pentru a consolida business-urile din Ungaria si Bulgaria. Bugetul de investitii alocat de eMag a fost de circa 11,5 mil. euro.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„To be honest I think that Sinaia, your conference, is much better then Davos.”
Many more interesting quotes in the video below: