[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Consiliul Patronatelor Bancare isi propune sa restabileasca increderea pierduta pe relatia client-banca printr-un nou cod de bune practici: „Sa facem totul pentru a imbunatati instruirea personalului nostru”

21 aprilie 2015

Desi suna comunist, este un obiectiv corect care pleaca de la o realitate cruda: marea majoritate a romanilor si-a pierdut increderea in banci si apeleaza la acestea doar daca nu se poate altfel.

Consiliul Patronatelor Bancare din Romania (CPBR), organizatia patronala a sectorului bancar romanesc, a lansat in consultare publica si institutionala propunerea sa pentru un Cod de Bune Practici Bancare. Proiectul Codului de Bune Practici Bancare vizeaza imbunatatirea relatiilor dintre banci si clientii acestora inclusiv prin ridicarea standardelor profesionale.

CPBR considera ca sunt cateva zone care necesita mai multa atentie in sensul promovarii celor mai bune practici bancare in raport cu clientii. Una dintre acestea este instruirea adecvata a personalului bancar. La aceasta se adauga evitarea inducerii in eroare a clientilor prin practicile de marketing, creditarea responsabila – cu respectarea promisiunilor contractuale facute clientilor, si reconstruirea increderii dintre banci si clienti. In acest sens, „ne vom stradui sa fim cat mai deschisi cu putinta in ceea ce priveste informarea clientilor”.

Iata ce este prevazut in noul COD de bune practici in materie de carduri:
„Ne vom asigura ca se emite cardul bancar doar la cererea clientului, iar livrarea se va face cu respectarea stricta a cerintelor de securitate. Vom furniza codul PIN catre client separat de cardul bancar. Nu vom dezvalui codul PIN niciunor alte persoane.”
„Daca putem confirma ca una sau mai multe tranzactii nu au fost autorizate, suma va fi returnata. Acest lucru nu se va întampla în cazul în care clientul a comis o frauda sau un act de neglijenta.”

Citind aceste lucruri nici nu stii daca se razi sau sa plangi. Aceste prevederi nu erau o buna practica si înainte?
Incepand cu 20 aprilie si pana la sfarsitul lunii mai a.c., proiectul Codului de Bune Practici va fi disponibil pentru consultare pe website-ul CPBR. Consultarea acestui Cod de Bune Practici, CPBR se adreseaza in special consumatorilor prin intermediul asociatiilor si organizatiilor care-i reprezinta.

Odata finalizata consultarea publica si ulterior aprobarii variantei sale finale de catre Adunarea Generala a CPBR, toate bancile membre ale organizatiei vor trebui sa adere la acesta atat in mod individual cat si colectiv.

Bancile membre ale CPBR sunt Banca Comerciala Romana, BRD ‐ Groupe Societe Generale, Raiffeisen Bank, UniCredit‐Tiriac Bank, ING Bank Romania si Volksbank Romania. Cele sase banci care compun CPBR detin circa jumatate din totalul activelor bancare din sistem, angajatii acestora reprezentand peste o treime din totalul lucratorilor in sectorul bancar.

Documentul poate fi consultat aici: CPBR_cod bune practici_apr 2015

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?