[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Numarul celor care cumpara cu cardul de pe internet creste intr-un ritm de peste 20.000 pe luna

9 februarie 2015

In cel de-al 10-lea an de activitate, RomCard a raportat pentru 2014 procesarea a peste 7.535.000 tranzactii de comert electronic prin card in valoare de 255,5 mil. Fata de 2013, compania a inregistrat o crestere neta de 1.776.000 tranzactii (+31%) si un plus al volumelor procesate de 35,5 mil. Euro (+16%).

Tranzactiile generate in RON au reprezentat peste 98% din numarul total de plati si 92% din volumele tranzactionate. In 2012, aceste ponderi erau de 83,7% si respectiv 48,8%, ceea ce denota faptul ca posesorii romani de card au efectuat mult mai multe tranzactii pe magazinele online autohtone.

Datele centralizate de RomCard arata ca tranzactiile in RON – procesate de acest integrator – s-au dublat in ultimii doi ani, semn clar ca e-commerce-ul devine tot mai local: carduri romanesti pe magazine online autohtone. Practic, numărul tranzactiilor in EUR sau USD in 2014, pe cele 1.173 de magazine online inregistrate oficial in portofoliul RomCard (la 31 decembrie 2014), a fost de numai 140.000.

In Romania sunt 5,4 milioane de romani care au contracte de munca. Marea lor majoritate, isi primeste salariul in cont de card. La acestia se mai adauga cateva sute de mii de studenti si peste un milion de pensionari, care folosesc aceste produse. Una peste alta, in jur de 6,5 mil. de romani sunt posesori de card.

Datele RomCard la finele anului trecut, releva faptul ca din cele 13,67 mil de carduri inrolate 3D Secure, doar 831.000 sunt activate. In aceste conditii, se poate spune ca in jur de 13% dintre posesorii de card fac plati online, adica aproximativ 1 mil. de persoane. Asteptarile RomCard sunt ca acest numar va creste la peste 1,2 mil. pana la sfarsitul acestui an, avand in vedere rata de adoptie inregistrata in prezent.

„Peste 20.000 de romani pe luna isi activeaza cardurile pentru a face plati pe internet. Credem ca numarul romanilor care fac plati cu cardul pe Internet va creste cu 2-3 sute de mii in cursul acestui an, ajungand la peste 1,2 mil.”, a declarat Marin Mitroi, director general RomCard.

In conditiile in care va crește comunitatea cumparatorilor de pe internet este firesc sa inregistram noi cresteri si in ceea ce privește gradul de tranzactionare. Reprezentantii RomCard se așteapta ca in 2015 sa depaseasca doua praguri: 10 milioane la numarul de tranzactii si 300 mil. Euro la volumele tranzactionate. Daca la aceste proiectii, adaugam si estimarile celorlalti jucatori in e-commerce care nu proceseaza prin RomCard, este foarte probabil ca sumele cheltuite online pe magazinele locale sa se apropie de jumatate de miliard de euro in acest an.

In continuare, cand vine vorba de cumparaturi online, cardurile emise in Romania sunt folosite mai mult pe site-urile din strainatate. Potrivit statisticilor Visa, in anul fiscal incheiat in septembrie 2014, aproximativ 20% (circa 800 mil. Euro) din volumele de plati cu cardurile Visa emise in Romania au fost inregistrate pe Intermet. La inceputul saptamanii trecute, reprezentantii Visa au precizat ca doar un sfert dintre platile de comert electronic sunt la magazinele online din Romania, restul fiind efectuat la magazinele online din strainatate.

RomCard proceseaza tranzactii cu carduri Visa, MasterCard, AMEX si Dinners, printre clientii sai numarandu-se peste 25 de banci si institutii financiare din Romania si Republica Moldova. Infiintata in anul 1994, RomCard este primul centru de procesare a cardurilor din Romania. ProvusService Provider impreuna cu subsidiarele sale, RomCard si Supercard Solutions & Services, formeaza Provus Grup, care este controlat de fondul de investitii Innova Capital.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?