[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

La ultimul control national al ANPC, bancile au primit amenzi de 124.000 Euro

1 septembrie 2010

1 septembrie, 2010 – In cursul lunii iulie 2010, ANPC a desfasurat un control national privind respectarea prevederilor legale din domeniul protectiei consumatorilor la prestarea serviciilor de plata de catre societatile bancare. Au fost verificati 252 operatori economici, la 161 dintre acestia constatandu-se abateri de la prevederile legale in vigoare. Au fost aplicate 66 de amenzi contraventionale in valoare totala de 527 500 lei si 95 de avertismente. De asemenea, la 17 operatori economici s-a dispus masura opririi temporare a prestarii serviciilor de incheiere a contractelor de credit, pana la remedierea deficientelor.

Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorilor Bucuresti a verificat 7 operatori economici. Pentru abaterile constatate au fost aplicate 5 amenzi contraventionale, in valoare de 188 000 lei si 3 avertismente.

Dintre numeroasele abateri constatate de ANPC, mentionam din comunicatul de presa al institutiei urmatoarele:

1. Clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori – Legea 193/2000, privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori
– contracte cu clauze abuzive privind dreptul bancii de a declara scadent descoperitul de cont, cum ar fi implinirea unei anumite varste sau plecarea din tara (Dambovita)

2. Practici incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii – Legea 363/2007, privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii
– netransparenta, ambiguitate in formula de calcul a ratei dobanzii, clauze de genul „banca isi rezerva dreptul de a revizui oricand rata dobanzii in functie de evolutia indicelui de referinta …”. Pe perioada in care indicele de referinta mentionat in contract a evoluat crescator, banca a crescut rata dobanzii; cand indicele de referinta a scazut, banca nu a redus rata dobanzii (Brasov, Mures);

3. Alte abateri de la legislatia privind protectia consumatorilor, constatate la fata locului
– la contractele in derulare, consumatorii sunt informati gresit cu privire la valoarea ratei dobanzii pe modul de calcul aplicat conform prevederilor OUG 50/2010 (Timis);
– inregistrare eronata a operatiunilor de plata (banca nu a operat plata comisionului anual de administrare cont, a notificat consumatorul cu privire la existenta unor restante pe care nu le-a precizat, a ignorat cererile clientului de verificare a situatiei contului) (Sibiu);
– consumatorii nu sunt informati complet, corect si precis asupra caracteristicilor serviciilor oferite astfel incat sa poata lua o decizie de cumparare in conformitate cu propriile interese (Timis).

Sursa: ANPC

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?