Sigur ca o piata foarte interesanta din perspectiva volumelor de vanzari este si cea a nuntilor si inmormantarilor. In tendinta evidenta de a acapara toate domeniile generatoare de business, vom vedea acest Amazon de Romania vanzand rochii de mireasa si cosciuge?
In 16 iulie a.c., eMAG a anuntat ca introduce la vanzare peste 10.000 de articole sportive pentru ca doua zile mai tarziu sa emita un comunicat prin care se preciza ca la cele 8.000 de produse listate in categoria Auto, Asigurari&Roviniete, se vor adauga in curand si piesele auto.
“Daca vreti sa va apucati de sport sau deja practicati unul – acum aveti un sustinator in plus. De astazi, avem in oferta peste 10.000 de articole sportive. Si e numai inceputul!”, se arata in comunicatul de presa de pe blog-ul companiei.
In noua categorie se vor regasi o gama larga de produse, de la biciclete si pana la rachete de tenis, de la role pana la lingurite pentru pescarii in cautarea rapitorilor. De asemenea, pentru pasionatii de drumetie, eMAG a introdus la vanzare corturi, rucsacuri, bricege, vesela, saltele, saci de dormit si o serie de alte accesorii de drumetie.
Vanzarea articolelor sportive in Romania este o afacere anuala de sute de milioane de euro. Catalin Pozdarie, directorul general al Hervis Romania, o estimeaza la 400 mil. Euro anual din care o patrime este detinuta de Decathlon, Hervis si Intersport, pana la 40% fiind impartit intre marile retele comerciale (hipermarketuri si cash &carry), diferenta fiind acoperita de magazinele online de profil si cele monobrand (ex. Lotto, Adidas, Nike, Reebok, etc), la care se adauga articole no-name sau produsele chinezesti vandute in piete.
„Statisticile existente nu sunt relevante… daca fiecare locuitor al Romaniei ar cheltui, anual, 30 de euro pe echipament sportiv am putea vorbi de o piata de 600 mil. euro, in schimb, daca reducem suma la 25 euro, piata scade la 500 mil. euro, iar daca scadem si mai mult, pana la 20 de euro – volumul pietei e undeva la 400 mil. euro. Si este o diferenta foarte mare intre 400 si 600 mil. euro“, a declarat pentru capital.ro seful Hervis.
O piata cel putin la fel de importanta din punct de vedere al volumului anual de vanzari este si cea auto. Firesc, eMAG nu avea cum sa o rateze. In categoria Auto, Asigurari & Rovignete eMAG a dezvoltat 5 sectiuni: Anvelope & Jante, Intretinere & Cosmetica auto, Electrica auto, Accesorii auto interioare & exterioare și Reparatii & Depanare auto, Echipamente profesionale si anunta ca, “incepand din aceasta luna, la eMAG va veti putea intretine, repara, infrumuseta si chiar rasfata masina personala. In curand, vom include in oferta si piese auto.”
Investitiile continue si banii “fara numar” pe care africanii de la Naspers ii pun la dispozitia extinderii eMAG, se vad deja in gradul foarte mare de concentrare la care a ajuns piata romaneasca in care eMAG face legea. Foarte multe magazine online mici sunt obligate sa se niseze si mai mult sau inchid pur si simplu nemaifacand fata concurentei eMAG.
„Cu privire la evolutia pietei in urma¬to¬rii ani, este greu de imaginat ca un alt jucator local ar putea contesta suprematia eMAG, insa in acelasi timp, ca si in numeroase alte indus¬trii, piata are intotdeauna nevoie de mai multi jucatori, chiar daca doar unul este intr-o po¬zitie de lider incontestabil. Cred ca de fapt, pen¬tru eMAG, provocarea este de a mentine un anumit ritm de crestere, ceea ce intot¬dea¬una este mai greu pentru un lider do¬minant, deoarece nu mai are spatiu pen¬tru o cota de piata suplimentara (desi pe termen scurt ea poate sa provina din treceri de clienti dinspre comertul traditional catre cel online)“, a declarat pentru ZF Marius Ghenea, presedintele Asociatiei Magazinelor Online din Romania.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: