11 august, 2010 – Ministerul Comunicatiilor a anuntat astazi ca a inceput implementarea proiectului “Platforma pentru intregrarea serviciilor de e-guvernare in Sistemul Electronic National SEN”. Proiectul se implementeaza in Bucuresti pe o durata de 23 luni si are ca obiectiv general cresterea calitatii serviciilor oferite de administratia publica centrala catre cetateni, mediul de afaceri si institutiile publice.
Printre aceste servicii online se numara si cele de plati, insa nimeni din minister nu poate oferi detalii in acest moment pentru ca ele nu se cunosc. Surse interne din MCSI ne-au declarat ca “la minister nu se stie cum se va proceda », tot ce se poate spune deocamdata este ca « se va lucra pe etape ». “Acum se discuta cu consortiul ce strategie se va aborda insa nimic nu este batut in cuie”.
In urma derularii procedurii de achizitie publica, contractul de achizitie publica a fost semnat cu Centrul National “Romania Digitala” si un consortiu format din S.C. TeamNet International SA, S.C. Software Development & Consulting S.R.L. si S.C. CP CONSULTANT SERVICES S.R.L..
Contractul prevede furnizarea tuturor produselor si prestarea tuturor serviciilor privind managementul de proiect, informarea si publicitatea, dezvoltarea, implementarea, livrarea, instalarea si integrarea sistemului „Platforma pentru Integrarea Serviciilor de e-guvernare in SEN” ca sistem la cheie. Valoarea contractului de furnizare incheiat este de 16.383.542 lei (fara TVA).
Proiectul este co-finantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala, valoarea totala fiind de 20.588.409 lei, din care asistenta financiara nerambursabila reprezinta 16.604.672,27 lei (fara TVA).
Componenta Punctul de Contact Unic (PCU), parte integranta a proiectului mai sus amintit, va permite libera circulatie a prestatorilor de servicii din toate statele membre, facilitând astfel accesul la informatii si servicii online, fara restrictii de spatiu sau timp.
In baza Hotarârii Guvernului nr.1439/18.11.2009, Centrul National „Romania Digitala” indeplineste atributiile de autoritate responsabila pentru realizarea, operationalizarea si administrarea Punctului de Contact Unic (PCU) electronic, atributii preluate de la fosta Agentie pentru Serviciile Societatii Informationale, agentie care a obtinut co-finantarea acestui proiect din Fondul European de Dezvoltare Regionala in anul 2009.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: