Pentru prima oara in ultimii cinci ani, Banca Transilvania detroneaza BCR la titlul de cea mai de incredere banca din Romania. In privinta celei mai de incredere marci de card, Visa isi pastreaza intaietatea din 2010 si pana in prezent.
Coeficientul de incredere acordat de romani este insa in scadere. Astfel, in 2013, cea mai de incredere banca era BCR cu un procent de 32%, in vreme ce pentru 2014, titlul a fost obtinut de Banca Transilvania cu numai 21%.
La fel si in cazul celei mai de incredere marci de card, procentul increderii scazand de la 36% in 2013 la 30% in 2014. De altfel, cu cateva exceptii, aceasta scadere a increderii este manifestata la nivel european.
Ca observatie finala, desi este prima optiune in materie de incredere, romanii au cel mai scazut nivel al increderii in brandul Visa, dintre toate tarile care au intrat in studiul Reader’s Digest.
Aceasta tendinta de scadere se manifesta si in tarile unde cea mai de incredere marca de card este MasterCard, cazul Elvetiei si Sloveniei. Cea mai mare incredere in brandul Visa se manifesta in Rusia unde 72% dintre participantii la sondaj au votat pentru aceasta marca.
* Austria nu a fost inclusa in studiu in 2013
Sursa: Reader’s Digest
Florin Petrescu, country manager Reader’s Digest Romania a declarat: “Este a noua editie in Romania si, tot acum, Reader’s Digest aniverseaza 10 ani de prezenta aici. Imi place ca, in toti acesti ani, ceva nu s-a schimbat: marcile romanesti au ramas pe val. Doua treimi din categoriile locale sunt castigate de branduri romanesti”.
Trusted Brands 2014 s-a desfasurat concomitent in 10 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 10 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Este important de subliniat faptul ca participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de „Calitate”, „Valoare excelenta”, „Imagine puternica”, „Intelegerea nevoilor clientilor” si „Responsabilitate sociala”.
Studiul a fost realizat in perioada septembrie – noiembrie 2013, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 10 tari europene: Austria, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Polonia, Portugalia, Romania, Rusia si Slovenia. In perioada mentionata, in Europa s-au trimis 784.176 de chestionare cu intrebari deschise, din care 50.000 în Romania. In Romania, s-au inregistrat 4.831 de chestionare completate. Selectarea esantionului consultat a fost efectuata astfel incat sa reflecte profilul populatiei din fiecare tara. Procesarea datelor si a rezultatelor a fost operata de catre compania britanica Wyman Dillon Ltd..
Pentru mai multe detalii descarca Reader’s Digest Survey – Trusted Brands 2014
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: