[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

83% dintre cei care comanda online platesc in numerar – la primirea produsului

6 decembrie 2011

6 decembrie 2011 – 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban au facut cumparaturi online in ultimul an. Aproape un sfert dintre cei care cumpara de pe internet fac asta cel putin o data pe luna, potrivit unui studiu Gfk privind comportamentul utilizatorilor de internet fata de cumparaturile online. Tinerii raman printre cumparatorii cu cea mai mare predilectie pentru online.

Astfel, achizitiile online sunt realizate mai des de catre cei cu varste cuprinse intre 18-24 ani (37%), iar adoptarea acestui comportament scade pe masura ce varsta creşte (ajunge la 31% pentru cei cu varsta  intre 25-34 ani şi la 26% pentru intervalul 34-44 ani). Proportia dintre femei şi barbati este aproximativ egala. Locuitorii din Bucureşti şi cei cu educatie superioara au facut intr-o proportie semnificativ mai mare cumparaturi online (36%, respectiv 40%).

De pe internet, locuitorii din mediul urban comanda in special: produse electronice, electrocasnice, telefoane (44%), imbracaminte şi accesorii vestimentare (28%), dar şi produse de ingrijire personala (22%) sau carti, CD-uri, DVD-uri (22%). Modalitatea de plata de departe cel mai des folosita este in numerar cu plata ramburs, la primirea produsului (83%). Incep sa fie populare şi platile online prin card bancar, acestea fiind pe locul al doilea ca metoda de plata utilizata in ultimele 12 luni de 28% dintre utilizatorii de internet din mediul urban.

„In mod cert, cumparaturile pe internet devin din ce in ce mai populare. Totuşi, rolul internetului pentru cumpararea de produse merge dincolo de comanda online. De exemplu, foarte multi consumatori se informeaza de pe internet in legatura cu anumite cumparaturi pe care intentioneaza sa le faca, apoi, o parte dintre aceştia aleg in continuare sa cumpere produsele din magazinele traditionale (offline)”, afirma Traian Nastase, Online Project Manager GfK Romania.

Potrivit datelor ePayment, principalul procesator de plati online din Romania, in primele 10 luni ale anului 2011, romanii au cumparat online cu card bancar cu 14% mai mult fata de aceeaşi perioada a anului trecut. Majoritatea comenzilor au fost plasate in timpul saptamanii (81%), intre orele 10.00 – 18.00 (54%), 80% dintre comenzi provenind din Bucureşti.

In industria platilor online prin card bancar predomina vanzarile de produse şi servicii din sectorul turismului, telecomunicatiilor şi serviciilor. Cu toate acestea, in 2011, creşteri semnificative fata de anul anterior s-au inregistrat pe segmentul vanzarilor online de flori (75%), carti (76%) şi cadouri (64%).

„In ultimul an am remarcat o diversificare a produselor achizitionate de cumparatorii online şi platite prin card bancar. Acest lucru, precum şi scaderea valorii medii de tranzactionare fata de acum 3-4 ani, de exemplu, concomitent cu creşterea numarului de tranzactii, arata ca oamenii se deprind cu plata online şi incep sa foloseasca aceasta metoda de plata tot mai des şi pentru cumparaturile uzuale”, declara Mihai Manoliu, Sales Manager ePayment, PayU Group. 

Studiul GfK a fost realizat pe un numar de 671 de persoane, este reprezentativ pentru utilizatorii de internet din mediul urban şi are un grad de eroare +/- 3,7%. Datele ePayment, PayU Group provin din statisticile platilor online prin card bancar procesate prin sistemul propriu.

 

 

Taguri:
Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?