[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni. 20% nu au achizitionat niciodata ceva online – studiu ANCOM

14 mai 2021

Conform unui studiu de piața al ANCOM, 71% dintre utilizatorii de servicii poștale au realizat achiziții online în ultimele 12 luni, mai multi în mediul urban (75%) decât în rural (65%). 28% au facut, de regula, cumparaturi online de câteva ori pe luna.

Alte concluzii ale studiului

. Dintre respondentii initiali, 26% au folosit serviciile poștale în calitate de expeditor, iar 62% în calitate de destinatar. În cadrul utilizatorilor de servicii postale, cele mai cunoscute servicii poștale sunt cele având ca obiect coletele postale, cu o notorietate de 97%, urmate de corespondența – 91% notorietate.

. Costul mediu de livrare din magazinele online nationale a fost de 26 lei, respondentii declarând ca 13% dintre livrari au fost gratuite. Conform studiului comandat de ANCOM, o gospodarie a cheltuit aproximativ 111 lei cu serviciile postale utilizate pe parcursul a 12 luni.

. Marea majoritate a respondenților prefera ca livrarea trimiterilor poștale sa fie efectuata la domiciliu/serviciu (82%). Pentru 42% momentul livrarii le este indiferent, însa 52% prefera ca livrarea sa fie realizata de luni pâna vineri, în intervalul orar 9-17. Numai 3% dintre utilizatori ar fi de acord sa plateasca un cost suplimentar pentru marirea intervalului de livrare între orele 8-20 sau în zilele de sâmbata.

. Satisfactia generala a utilizatorilor fata de serviciile postale utilizate în ultimele 12 luni a fost de 8,2 puncte din maximul de 10 posibile, iar în cazul celor având ca obiect coletele postale satisfactia a fost de 8,5 puncte.

. Principalele criterii în funcție de care expeditorii de trimiteri postale (colete sau corespondenta) au ales furnizorii sunt calitatea serviciilor, tarifele practicate si siguranța trimiterilor.

____________

Studiul a fost realizat în perioada noiembrie – decembrie 2020 utilizând metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) pe un eșantion initial de screening de 2.094 respondenti si un esantion principal de 1.440 de persoane de peste 16 ani, implicate direct în utilizarea serviciilor poștale, având o eroare maxima de ą 2,6%.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?