[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

66% dintre internautii romani planifica achizitii online de la magazine locale pentru cadourile de Craciun

12 noiembrie 2018

Românii plănuiesc să cumpere anul acesta cadouri pentru mai multe persoane și să aloce o sumă mai mare cu aproximativ 12% pentru acestea comparativ cu anul trecut, în condițiile în care situația în privința locurilor de muncă și a veniturilor s-a îmbunătățit. Acestea sunt concluziile unei analize a obiceiurilor de cumpărare a cadourilor de Crăciun realizată pentru al patrulea an consecutiv de către Compari.ro, în colaborare cu GKI Digital.

În 2018 românii plănuiesc să cumpere cadouri de Crăciun pentru 9-10 persoane, în valoare totală de peste 730 lei. Față de media cheltuielilor de anul trecut, internauții vor scoate din buzunar cu 76 lei mai mult. Cele mai multe cadouri vor fi destinate familiei restrânse (în medie 3-4 persoane). Comparativ cu anii trecuți, pe lista cumpărăturilor de sărbători au ajuns din ce în ce mai mulți membri îndepărtați ai familiei, prieteni sau cunoscuți.

Marea majoritate a cadourilor vor ajunge sub pomul de Crăciun de pe internet
Pentru găsirea cadoului perfect, românii activi pe internet vor utiliza, în proporție de 80%, surse online. Pe lângă acestea, răsfoirea revistelor de reduceri ale magazinelor (55%) și explorarea vitrinelor magazinelor (36%) sunt, în continuare, obiceiuri care se mențin. 34% dintre internauți declară că vor merge mai degrabă la sigur și își vor întreba apropiații ce cadouri își doresc.

Internetul nu este doar o sursă de informare, ci și de achiziție: 66% dintre internauții români planifică achiziții online de la magazine locale pentru cadourile de Crăciun. În același timp, posibilitățile de achiziție clasice de la centrele comerciale, mall-uri sunt în continuare populare (68%), în ciuda aglomerației din perioada respectivă.

Sezonul pornește deja cu ocazia Black Friday
La mijlocul lunii octombrie 11% dintre internauți s-au apucat deja de achiziționare, dar inițierea acestor achiziții timpurii le este caracteristică în principal femeilor.
37% dintre internauți – mai mult de 3,1 milioane de persoane – vor aștepta, în mod conștient, până la reducerile de Black Friday din a doua parte a lunii noiembrie, să cumpere cadouri, sperând să găsească oferte bune și o varietate mai mare de produse. După Black Friday, perioada de achiziție a tuturor cadourilor poate să se întindă, pentru marea majoritate (80%), chiar până la ultimele zile dinaintea Crăciunului.
Planificarea și temporizarea corespunzătoare pot fi importante pentru acele persoane care doresc să comande cadouri și din străinătate. 9% dintre internauți iau în calcul să achiziționeze cadouri de Crăciun din alte țări, calculând cheltuieli medii de 327 lei pentru acestea.

De Black Friday se caută, în special, reducerile online
De Black Friday cele mai populare vor fi reducerile de pe internet: dintre cei care plănuiesc să facă cumpărături, 42% vor efectua achiziții online, iar 45% vor căuta produsele cu preț redus atât în magazine online, cât și offline (centre comerciale, mall-uri).
Majoritatea internauților vor căuta idei pentru cumpărături în gama ofertelor cu preț redus (48%), dar 33% vor urmări și reducerile de preț ale unor produse date. În ziua de Black Friday, aproximativ 1 din 3 internauți planifică să facă cumpărături într-un mod impulsiv, adică vor plasa o comandă dacă sunt convinși de reduceri. Fiecare al treilea sau al patrulea cumpărător va acorda atenție gamelor de produse cu cea mai mare reducere, planificându-și cumpărăturile pe baza acestor informații.

Ce cadouri se fac de Crăciun?
Alegerea cadoului potrivit de Crăciun nu este o sarcină simplă. Pe lângă preț, sunt luate în calcul din ce în ce mai mult raportul calitate-preț și calitatea produselor. Această ultimă caracteristică va fi cel mai important criteriu pentru mai mult de un sfert dintre internauți. În ceea ce privește tipologia cadoului, românii aleg cadourile clasice.
Estimările arată că, și anul acesta, fiecare al doilea cadou va conține un articol de îmbrăcăminte, un produs cosmetic, iar acestea sunt urmate, în funcție de popularitate, de:
. jucării (43%)
. decorațiuni interioare, articole de bricolaj și echipamente casnice (37%)
. ceasuri, bijuterii, accesorii de modă (32%)
. smartphone-uri, tablete și accesorii ale acestora (27%)
. cărți, filme, muzică (23%)
. pantofi (21%)
. produse electronice de consum (19%)
. electrocasnice, obiecte casnice (17%)
. produse IT (16%)
. echipamente sportive (14%)

Pe lângă cadourile materiale, mai sunt populare – în rândul internauților tineri, în special și:
. produsele digitale și abonamentele (11%)
. cupoanele cadou (8%)
. precum și diferite cadouri pentru evenimente distractive (călătorii, acțiuni distractive, bileteetc.).

Despre sondajul de opinie
Sondajul a fost realizat, la solicitarea Compari.ro, de către societatea GKI Digital, în luna octombrie a anului 2018. Evaluarea a fost efectuată prin colectarea online de date, pe baza unui eșantion de respondenți de 1335 de persoane. Rezultatele obținute în urma evaluării au fost prelucrate, în mod reprezentativ, pentru grupele de vârstă ale internauților activi. Datorită modalității de colectare a datelor și a publicului țintă accesat, sondajul arată planurile de cumpărături de Crăciun ale internauților (persoanelor active pe Internet).

Activ de 13 ani, Compari.ro este unul dintre cele mai vizitate website-uri de comparare a prețurilor și a produselor din România, fiind accesat lunar de 1.9 milioane de useri, care pot alege între ofertele a peste 1100 de magazine online, cu 9.000.000 de produse. Platforma online funcționează și ca ghid de cumpărături, ajutând utilizatorii în deciziile pe care le iau, dar și sute de magazine online, către care redirecționează vizitatorii.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?