[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Peste 5.000 de contribuabili ai sectorului 3 au primit user-ul si parola pentru a-si putea plati online taxele si impozitele

12 august 2013

Peste 5.000 de contribuabili ai Sectorului 3 au intrat in posesia credentialelor pentru a putea face plati pe www.ghiseul.ro

Pana la sfarsitul trim.I din 2014, Directia de Impozite si Taxe Locale a Sectorului 3 se asteapta sa aiba cel putin 10.000 de platitori prin ghiseul.ro. In urmatorii cinci ani, oficialii DITL Sector 3 estimeaza ca cel putin o treime din cei 323.000 de contribuabili isi vor plati impozitele prin Internet.


Contribuabilii care detin user si parola pot intra de oriunde, in orice moment, pe www,ghiseul.ro pentru a vedea detaliile obligatiilor de plata si pentru stingerea lor. Exista posibilitatea de plata partiala iar dovada platii se primeste pe email in doar 2 minute de la plata efectiva – care se poate efectua atat in regim de securizare folosind standardul 3D Secure cat si non 3D Secure.

Campanie in premiera
Primaria Sectorului 3 prin Directia de Impozite si Taxe Locale (DITL) desfasoara intre 1 august si pana pe 31 decembrie a.c., o campanie de promovare a platilor prin ghiseul.ro.
Sub sloganul „Activeaza-ti contul pe ghiseul.ro si ai numai de castigat”, Primaria Sectorului 3, cu sprijinul Visa Europe si Banca Transilvania, sustine inrolarea in sistemul national www.ghiseul.ro, care permite plata electronica a impozitelor si taxelor locale.
Campania se adreseaza tuturor persoanelor cu varsta de peste 18 ani, care isi ridica datele de acces (utilizator si parola) de la sediile DITLSector 3, necesare pentru a intra pe www.ghiseul.ro si a-si schimba parola in perioada campaniei.

Campania derulata de Primaria Sectorului 3 impreuna cu Visa Europe si Banca Transilvania este o premiera pentru piata din Romania. Primaria nu suporta nimic in plus fata de cheltuielile care oricum erau ocazionate de informarea contribuabililor. Celelalte costuri, precum cele 20 de panouri publicitare stradale si premiile campaniei, sunt suportate de catre partenerii de campanie ai Primariei.

Partile implicate doresc sa demonstreze ca printr-o buna promovare si organizare, plata impozitelor si taxelor prin platforma ghiseul.ro poate deveni un important canal de colectare. Succesul acestei campanii va putea fi folosit ca studiu de caz pentru guvern in vederea unei eventuale generalizari la nivel national a acestei abordari.

Obiective
„Pana la finele trim.I din 2014 vrem sa dublam numarul de credentiale si sa avem un minim de 10.000 de platitori. Mi-as dori ca toti posesorii de card de pe raza sectorului 3 sa faca plati prin ghiseul.ro”, a declarat Ilie Iulian, directorul Directiei Impozite si Taxe Locale din cadrul Primariei Sectorului 3. In cazul Bancii Transilvania, numarul persoanelor care detin un card bancar si domiciliaza in sectorul 3 se ridica la 25.000.

Rata de activare a credentialelor a fost de 90% pana la declansarea campaniei. Dupa inceperea campaniei, oficialii DITL se asteapta la o rata de 60%. Explicatia acestei scaderi este data de faptul ca inainte de campanie, credentialele erau eliberate doar la cerere, fata de situatia din prezent cand ele sunt oferite tuturor celor care vin la sediile DITL Sector 3. In plus, interesul pentru activare este mai scazut intrucat marea majoritate a platilor se face in primele trei luni ale anului.
„Dupa declansarea campaniei, avem o medie zilnica de 75 de persoane care primesc credentialele (user si parola n.r.). In perioada martie – iulie a.c., media era de 10/zi”, a precizat directorul DITL Sector 3.
Intr-un orizont de timp de cinci ani, Ilie Iulian se asteapta ca minim o treime din numarul total al contribuabililor sa faca plata pe Internet a impozitelor. Procentele la care se gandeste reprezentantul DITL Sector 3 sunt „35% in varianta pesimista, 90% in varianta optimista si 60% in varianta realizabila”.

„Impreuna cu partenerii vom face o noua informare pentru toti contribuabilii in lunile noiembrie-decembrie a.c., astfel incat oamenii sa fie la curent cu posibilitatea de plata prin Internet iar primul trimestru al anului viitor sa poata fi exploatat la maximum din perspectiva colectarii online”, a adaugat sursa citata.

Istoric
Primaria sectorului 3 a inceput incasarea prin intermediul www.ghiseul.ro din februarie 2012, insa exclusiv plati cu autentificare, pe baza de user si parola.
De la 1 februarie 2012 si pana in 10 august 2013, peste 5.200 de contribuabili au intrat in posesia credentialelor. 10% dintre acestea s-au eliberat in prima saptamana din luna august, dupa declansarea campaniei.

Informatii legate de plata prin ghiseul.ro – inclusiv cu formular de solicitare – au fost tiparite pe toate materialele trimise de catre Primarie catre contribuabili: 120.000 de somatii trimise in octombrie 2012, 160.000 de pliante puse in cutiile postele in dec. 2012, 260.000 de scrisori de transmitere a deciziilor de impunere in ianuarie 2013. In aceasta luna vor mai fi trasmise 110.000 plicuri catre persoanele fizice restante la plata.

Veniturile colectate in 2012 de la persoane fizice, 323.000 de contribuabili, se ridica la 60 mil. RON. De la persoanele juridice Primaria sectorului 3 incaseaza anual 140 mil. RON. Trimestrul I este perioada cu cele mai mari incasari din an, procentele fiind insa diferite functie de categoria de platitor. Astfel, in cazul persoanelor fizice in trim.I se incaseaza peste 65% din sume, in vreme ce la companii procentul este de 40%.

In cursul anului trecut, prin ghiseul.ro, DITL Sector 3 a colectat 170.000 RON. Suma a fost deja depasita inca din primul trimestru din acest an cand s-a incasat 650.000 RON. Suma totala – pentru primele 7 luni – s-a ridicat la aproximativ 750.000 RON.

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?