In conditiile in care 20% dintre cetatenii din UE nu au folosit niciodata Internetul, procentul celor care cumpara online este totusi de 47% din populatie, potrivit datelor Comisiei Europene. In Romania, 42% nu a folosit niciodata internetul iar procentul celor care cumpara online bunuri si servicii este de numai 8%, ceea ce inseamna in jur de 1,5 mil. de romani.
De asemenea, 1% dintre romani au cumparat online dintr-o alta tara UE, in conditiile in care media UE este de 12%. Acest procent de 1%, ceea ce se traduce in mai putin de 200.000 de cumparatori online, este foarte interesant daca tinem cont de faptul ca din cele 1,1 mld. Euro cheltuite online de romani pe card, peste 800 mil. Euro au fost plati in magazinele online din strainatate. Rezulta ca acesti “heavy users” autohtoni au o medie anuala a cumparaturilor online de aproximativ 4.000 Euro de persoana, ceea ce poate parea incredibil pentru Romania.
Diferentele la utilizare intre UE si Romania sunt insa mult mai mici daca vom compara comportamentul in online al companiilor. Astfel, in Romania, dintre IMM-urile cu un numar de angajati cuprins intre 10 si 249 persoane, 9% vand online. Media inregistrata de cele 28 state UE este de numai 14%. Ineresant este nu numai faptul ca nu suntem departe de media UE dar inregistram si o rata de crestere foarte spectaculoasa daca tinem cont ca in 2012 procentul a fost de numai 4%.
Source: European Commission – Digital Agenda Scoreboard
In materie de folosire a internetului, datele Comisiei Europene releva faptul ca, in 2013, 45% dintre romani au utilizat internetul in mod regulat (cel putin o data pe saptamana), in crestere fata de 43% in 2012, insa cu mult sub media UE – 72%.
Doar 32% dintre romani au intrat online cel putin o data pe zi in 2013, fata de media UE de 62%. 42% din populatie nu a folosit niciodata internetul, o situatie mai buna decat in 2012 cand procentul era mai ridicat – 47,7%, insa semnificativ peste media UE de 20%. Cu toate ca tara noastra este pe ultimul loc in privinta utilizarii Internetului, Comisia Europeana subliniaza insa progresele Romaniei si spune ca sunt sanse de a se atinge tinta pentru 2015 privind utilizarea regulata a internetului in UE.
„Gradul de utilizare regulata a internetului a crescut: din 2010, numarul persoanelor care utilizeaza internetul cel putin o data pe saptamana a crescut de la 60 % la 72 %. Progresele cele mai mari se inregistreaza in Grecia, Romania, Irlanda, Republica Ceha si Croatia. Tarile cu rezultatele cele mai bune (peste 90 % din populatie utilizeaza internetul) sunt Danemarca, Suedia, Tarile de Jos si Luxemburg. In comparatie, in SUA 87 % dintre adulti utilizeaza internetul”, se arata in comunicatul Comisiei Europene.
Executivul European mai noteaza ca „20 % dintre cetatenii UE nu au utilizat niciodata internetul (cu o treime mai putini fata de acum 4 ani). Daca tendintele actuale se mentin, obiectivul ADE de a reduce aceasta valoare la 15 % pana in 2015 va fi atins”.
Descarca aici raportul de tara pentru Romania – „Digital performance of Romania”
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: