[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

43% dintre romani nu au deloc competente digitale, mult peste media de 25% in tarile NMS13 (New Member States) si 14% in EU15

27 aprilie 2016

Intr-un clasament la nivelul celor 28 de state membre al Uniunii Europene, desi România se clasează pe locul 2 la viteza de Internet și pe locul 3 în ceea ce privește utilizarea rețelelor de socializare, tara noastra este pe ultimul loc in privinta competențelor digitale.

Un procent de 43% dintre români nu deține competențe digitale, mult peste media de 25% în țările NMS13 (New Member States) și 14% în EU15, iar 8% din populație crede că are cunoștințe digitale destul de solide pentru a face față într-un mediu de lucru competitiv, potrivit raportului Digital Economy Lab (DELab), prezentat, marți, în cadrul conferinței de lansare a proiectului educațional de la Google „Atelierul digital”.

La nivelul competențelor digitale, România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană, cu numai 16% dintre români care au cunoștințe digitale de bază, în comparație cu media de 30% a EU15 și 26% în țările NMS13.

Google a lansat, marți, programul educațional „Atelierul Digital”, un proiect care se adresează tinerilor și care își propune să sprijine integrarea companiilor românești în economia digitală.

Inițiativa, lansată în cursul anului trecut la nivel european, la Bruxelles, are la bază datele oficiale ale Comisiei Europene, conform cărora, în viitorul apropiat, 90% dintre slujbe vor necesita cunoștințe digitale. De asemenea, forul european estimează că, până în 2020, un număr de 825.000 locuri de muncă vor fi neacoperite din cauza acestui decalaj.

Dan Bulucea, country director Google România, estimează că, până la finele anului, aproximativ 30.000 de studenți români ar urma să beneficieze de avantajele „Atelierului Digital”.

„Atelierul Digital” oferă pregătire în lumea digitală sub forma unor cursuri video gratuite, pe o gamă cuprinzătoare de domenii: de la cum să-ți construiești prezența online, la campanii de marketing în social media sau utilizarea mediul mobil pentru a atrage noi clienți.

Utilizatorii pot alege o anumită temă pe care vor să se pregătească sau să urmeze întregul curs online. La final, pot alege să dea un test și, dacă îl trec, vor primi o certificare din partea Google și IAB Europe. Întregul curs cuprinde 89 de lecții, împărțite în 23 de teme.

În 2015, Google s-a angajat să ofere gratuit pregătire în domeniul digital pentru un milion de persoane din Europa. În continuarea acestui angajament, Google a anunțat, recent, că va dubla acest efort și va pregăti două milioane de europeni până în 2017.

Google va investi 42 milioane de euro, în 2016, pentru a crește nivelul cunoștințelor digitale la nivelul companiilor și persoanelor din Europa, prin pregătirea unui număr și mai mare de antreprenori și studenți. Programul „Atelierul Digital” lansat marți în România este parte din această inițiativă.

Sursa: agerpres.ro

Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?