[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

4 din 10 romani sunt optimisti cu privire la viitorul criptomonedelor, pe locul doi in Europa. Unul din patru romani crede ca bancile ar trebui sa deschida clientilor conturi in criptomonede.

3 octombrie 2019


Gradul de optimism nu este, însă, direct proporțional cu un nivel avansat de cunoștințe despre criptomonede. Astfel, cei mai optimiști respondenți sunt cei care dețin mai puține informații despre bani virtuali, potrivit unui sondaj international ING realizat de Ipsos.

Societatea este împărțită aproape în mod egal între persoanele cu o atitudine pozitivă (32%), negativă (33%) și neutră (35%) cu privire la evoluția monedelor virtuale ca instrument de plată, arată cel de-al șaptelea studiu ING pe tema noilor tehnologii. Respondenții și-au manifestat curiozitatea pentru criptomonede, însă acestea trebuie să își demonstreze relevanța și beneficiile în viața utilizatorilor pentru a deveni o alternativă viabilă pentru tranzacții și investiții. La studiul internațional ING au participat aproape 15.000 de respondenți din 15 țări, dintre care 13 din Europa.

4 din 10 români (44%) manifestă o atitudine pozitivă față de criptomonede, ca și în cazul noilor tehnologii, situându-se pe locul doi la nivel european. Pe primul loc se află Turcia (62%), iar pe locul trei, Polonia (43%). La polul opus, se află Austria (13%), Luxemburg (15%) și Olanda (15%), cu cei mai mulți respondenți reticenți cu privire la criptomonede. Persoanele deschise la adoptarea monedelor virtuale sunt și cele receptive la noile tehnologii precum autentificarea facială, vocală sau cu amprentă și care utilizează multiple platforme sau aplicații pentru gestionarea banilor.

82% dintre europeni cunosc noțiunile de bază despre criptomonede. Deși criptomonedele există încă din 2008, se manifesta un val de confuzie la nivelul criptomonedelor și al tehnologiei blockchain. 27% dintre respondenți sunt de părere că acestea sunt controlate de o autoritate centrală. Majoritatea europenilor au aflat informațiile despre criptomonede în mod pasiv, de la știri (33%) și prin rețelele de socializare virtuale (13%). România a înregistrat cea mai mare pondere privind informarea din social media cu privire la criptomonede (23%), cu 10 procente mai mult decât media europeană. Rețelele de socializare virtuală sunt o sursă de informare importantă, dar 66% dintre respondenți declară că nu le-ar folosi pentru a trimite bani prietenilor sau familiei.

În ciuda opiniilor favorabile, majoritatea europenilor nu sunt încă pregătiți să adopte monedele virtuale. Doar o cincime dintre europeni (22%) declară că ar prefera criptomonedele în cazul în care nu ar mai exista banii fizici. O pătrime dintre respondenți (27%) sunt deschiși să primească oferte de la instituțiile financiare în care au încredere și sunt de părere, în același timp, că băncile ar trebui să ofere posibilitatea deschiderii unui cont curent în criptomonede.

Un beneficiu al monedelor virtuale este posibilitatea de a se efectua tranzacții internaționale rapide, în timp ce un motiv de îngrijorare major este volatilitatea ridicată (ex.: în ultimii 2 ani, valoarea monedei Ethereum s-a situat între 107$ și 1098$). Lipsa elementelor tangibile, a informațiilor concrete și a acceptării acestora pe scară largă, precum și necesitatea depunerii criptomonedelor într-un portofel digital, constituie alte motive de îngrijorare în rândul respondenților.

Teunis Brosens, economist șef pentru servicii financiare digitale și reglementări, ING: „Dacă monedele virtuale vor deveni populare, vor fi necesare îmbunătățiri tehnice. Pentru a câștiga încredere și acceptare în rândului publicului larg, nu doar în rândul unui grup de entuziaști, asocierea cu brand-uri cu notorietate ar putea ajuta. Criptomonedele trebuie să fie prezentate potențialilor utilizatori din cadrul financiar existent, în loc să se plaseze în exteriorul acestuia.”

Studiul complet poate fi consultat aici

Sondajul internațional ING pe a fost efectuat de Ipsos prin chestionare aplicate online. La acest studiu au participat14,824 de respondenți din 15 țări: Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Marea Britanie, Australia și Statele Unite ale Americii. Chestionarea a avut loc în perioada 30 ianuarie – 11 februaie 2019.

Sondajul international ING este realizat de câteva ori pe an de către ING International Consumer Economics. Subiectele abordate sunt despre bani și stil de viață – combină idei despre educație financiară, finanțe personale și comportament economic pentru a furniza periodic informații practice referitoare la modul în care oamenii își gestionează banii – și cum poate afecta acest lucru viața consumatorilor.

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?