[stock-market-ticker symbols="FB;BABA;AMZN;AXP;AAPL;DBD;EEFT;GTO.AS;ING.PA;MA;MGI;NPSNY;NCR;PYPL;005930.KS;SQ;HO.PA;V;WDI.DE;WU;WP" width="100%" palette="financial-light"]

Numarul magazinelor online este in continuare mai mic decat cel al magazinelor din lumea reala care accepta cardul

19 iunie 2013

Agentia Agile Media a identificat 18.000 de magazine online dintr-un total de 350.000 de domenii .ro pe care le monitorizeaza. Cum in piata sunt peste 600.000 de domenii .ro, potrivit datelor RoTLD, este foarte probabil ca numarul total al magazinelor online, care se incarca si pot fi accesate, sa fie in jurul a 25.000 – 30.000.
Este mare, este mic? Daca ne raportam la cele peste 45.000 de contracte de acceptare la plata a cardurilor in lumea reala, semnate de comercianti cu bancile, numarul magazinelor online este in continuare foarte mic.

Din totalul celor 350.000 de domenii .ro monitorizate de catre Agile Media, doar 62% sunt live. Diferenta de 38% sunt domenii moarte care nu pot fi accesate. Ele sunt practic domenii cumparate si nefolosite, procentajul fiind considerat de catre agentie ca fiind “destul de mare”.


O alta concluzie a studiului este ca 6 din 10 site-uri (61%) nu sunt prezente in Google Analitics. Aceasta inseamna ca administratorii site-urilor fie nu stiu de existenta acestui profesional, neutru dar si gratuit, instrument de masurare a traficului, fie nu sunt interesati, fie au dezvoltat/implementat alte motoare de monitorizare a audientei pe care le considera superioare.

Ar fi interesanta o analiza si din aceasta perspectiva pentru a se vedea ce se ascunde in spatele acestui procent foarte mare de site-uri care nu folosesc Google Analitics.

Agentia a urmarit acest indicator si in randul domeniilor care se ocupa de comert electronic, realizand un studiu separat. Fara a lua in calcul toate site-urile ci doar pe cele “care se incarca si pot fi accesate”, a rezultat un numar de 18.000 de magazine online. In randul acestora, procentajul de “not present on Google Analitics” este de 42%.

Avand in vedere ca aceste domenii chiar vor sa vanda ceva celor care ii viziteaza, ar trebui sa acorde un plus de importanta cunoasterii audientei. Din aceasta perspectiva procentul pare imens si denota faptul ca administratorii gestioneaza acest proces “la bunul simt”, bazandu-se mai degraba pe flerul personal si nu pe intrumente profesionale de cercetare.

In fine, in top 10 al celor mai bine indexate magazine online din Romania se claseaza website-urile unor companii de achizitionare de bilete: Eventim.ro si MyTicket.ro, paginile unor operatori telecom precum Vodafone.ro si Romtelecom.ro, retaileri online importanti: eMAG.ro, Altex.ro, F64.ro, dar si librarii online recunoscute precum nemira.ro, polirom.ro si elefant.ro.

Agile Media a inclus in acest studiu 17.996 magazine online prezente in Romania, majoritatea fiind gazduite in tara (84,25%), in orase ca Bucuresti, Brasov, Timisoara si Cluj, restul fiind inregistrate in strainatate (15,75%) in tari precum Statele Unite, Germania, Cehia, Marea Britanie, Ungaria, Olanda si altele.

Agile Media este prima agentie din Romania care monitorizeaza continuu toate domeniile .ro, in acest moment peste 350.000. Domeniile au cel putin o mentiune in web-ul romanesc (text, link, etc). Din informatiile Agentiei, in Romania sunt inregistrate, in total, peste 600.000 de domenii la RoTLD.


Adauga comentariu

Noutăți
Cifra/Declaratia zilei

Anders Olofsson – former Head of Payments Finastra

Banking 4.0 – „how was the experience for you”

So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”

Many more interesting quotes in the video below:

Sondaj

In 23 septembrie 2019, BNR a anuntat infiintarea unui Fintech Innovation Hub pentru a sustine inovatia in domeniul serviciilor financiare si de plata. In acest sens, care credeti ca ar trebui sa fie urmatorul pas al bancii centrale?