Numărul efectiv al magazinelor online care au înregistrat vânzări prin intermediul 2Performant a crescut în 2020 cu 2,3% față de anul anterior, ajungând la 785. Numarul nativilor digitali, care promovează aceste magazine și obțin comisioane, a crescut în 2020 cu 15,5% față de 2019: 3.445 de oameni au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant.
Compania de tehnologie 2Performant care dezvoltă, operează și monetizează platforma integrată de marketing afiliat și influencer marketing 2Performant.com anunță că în 2020 a intermediat peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online din platformă, în creștere cu 28% față de anul anterior.
Afiliații, nativii digitali care promovează prin 2Performant magazinele online, au contribuit astfel la creșterea vânzărilor pentru acestea, obținând totodată propriile comisioane. Peste 55 de milioane de click-uri au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant pe tot parcursul anului 2020, ceea ce înseamnă că în medie afiliații au adus magazinelor înscrise în platformă peste 4,6 milioane de click-uri pe lună. La fiecare click generat de afiliați prin 2Performant, magazinele online au încasat aproape un euro din vânzări (mai precis 1 click = 0,9 euro).
Marketingul afiliat se definește ca publicitate la cost pe vânzare și reprezintă un instrument foarte eficient în termeni de cost pentru magazinele online. Astfel, pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, un magazin online a câștigat în medie anul trecut 14,86 euro, probabil cel mai bun randament pe care îl poate obține un magazin online.
În ceea ce privește nativii digitali care promovează aceste magazine și obțin comisioane, numărul lor a crescut în 2020 cu 15,5% față de 2019: 3.445 de oameni au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, o sumă cu 26,8% mai mare ca anul precedent. Conform modelului de business 2Performant, cifra de afaceri a companiei este compusă din abonamente lunare pentru accesul la platformă și pentru asistență, comisioane la vânzare către 2Performant, comisioane către afiliați și taxe pentru servicii .
Astfel, pe fondul creșterilor din sectorul eCommerce, estimat în jurul cifrei de 5,5 miliarde de euro în 2020 conform ARMO, adică cu 30% mai mult față de anul precedent, marketingul afiliat poate juca un rol important în vânzările online, cu perspective foarte bune în următorii ani.
Conform datelor companiei 2Performant, valoarea medie a coșului de cumpărături este în 2020 de 49,70 euro fără TVA, în creștere cu 5,7% față de 2019. La capitolul categorii de produse, se observă distribuția categoriilor în total vânzări: 27,5% Fashion, 25,7% Books, Movies & Music, 13,7% Beauty, 7,1% Electronics IT&C, 6,8% Babies Kids & Toys, 5,4% Home & Garden. Ceea ce reflectă faptul că românii au cumpărat în online acele produse care au fost cele mai potrivite noului stil de viață impus de pandemie.
Primele trei categorii de produse cu cele mai mari creșteri de vânzări în 2020 față de anul anterior sunt Sports & outdoors, urmată de Beauty și Babies Kids & Toys.
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: