Gradul de penetrare a comertului electronic in randul populatiei din Romania, care traieste in mediul urban, continua sa creasca. Potrivit Consumer Report 2016, procentul este de 21%, insa urca pana la 28% in cazul familiilor cu copii de pana in 14 ani, interesate in promotii. Interesant este ce unul din 10 romani din urban cumpara online de pe site-urile internationale.
Cei mai interesati de cumparaturi online sunt tinerii cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 de ani care traiesc singuri (37%), urmati de adolescentii (35%). In ambele cazuri, peste 20% cumpara online din strainatate si sunt interesati de promotii.
Cei mai putin interesati de comert electronic sunt reprezentantii familiilor fara copii (graficul rosu) sau care nu mai locuiesc cu copiii, cu numai 19%.
Indiferent de categoria vizata, familii cu copii sau fara, adolescenti sau tinerii singuri, principala categorie vizata a articolelor si produselor cumparate online este imbracamintea, pe locul doi fiind incaltamintea, atat de la intern cat si de la extren
Cea de-a treia editie a studiului Consumer Report, este lansata de Starcom MediaVest Group, este o enciclopedia anuală ce urmăreşte facilitarea înţelegerii consumatorilor români, oferind informaţii cu privire la capitole importante, precum: Technology Usage, Content & Entertainment, Brands & Shopping şi Trends in action.
Studiul se conturează în jurul celor patru categorii de public, împărţiţi în funcţie de etapa de viaţă ce îi defineşte: Families with kids / Familii cu copii (ai căror copii au vârsta până în 14 ani), Teens / Adolescenţi (cu vârsta cuprinsă între 14 şi 17 ani), Single Youth / Tineri singuri (cu vârsta între 18 şi 34 de ani, necăsătoriţi) şi Families without kids / Familii fără copii (cupluri preponderent cu vârste de peste 45 de ani, ce nu au copii sau nu mai locuiesc împreună cu copiii).
Studiul complet aici: Consumer Report 2016
Banking 4.0 – „how was the experience for you”
„So many people are coming here to Bucharest, people that I see and interact on linkedin and now I get the change to meet them in person. It was like being to the Football World Cup but this was the World Cup on linkedin in payments and open banking.”
Many more interesting quotes in the video below: